Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 11 September 2012

Antara Kaitan Anwar Dan Keganasan

Sebenar rakyat Malaysia amat bertuah dipertontonkan siapakah watak-watak yang bakal menduduki PRU13. Pertembungan antara Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat diwarnai degan pelbagai cerita dan peristiwa yang boleh kita jadikan panduan untuk menentukan siapa yang layak menduduki Putrajaya.

Soal pertama sekali yang perlu diperhatikan ialah siapakah watak mereka sebenar disebalik yang digembar-gemburkan sebagai calon Perdana Menteri. Sekarang umumnya mengetahui kerusi ini menjadi rebutan antara Najib Razak dengan Anwar Ibrahim. Walaupun ada cerita-cerita lain membayangkan DAP juga punyai hajat untuk mendapatkan kerusi itu, jika kita melihat dari segi berapa jumlah kerusi yang bakal DAP bertanding melebihi dari PAS dan PKR di dalam Pakatan Rakyat. Itu satu kisah versi lain.

Apakah perbezaan watak antara Najib Razak dengan Anwar Ibrahim?

Dewasa ini rakyat dipertontonkan bagaimana Najib Razak bekerja keras untuk memenuhi impian dan janjinya kepada rakyat. Walaupun Najib Razak telah difitnahkan dengan pelbagai isu melibatkan moral keluarganya. Semua itu sekadar satu cerita kosong yang gagal dibuktikan. PecahPalakMikir tidak mahu mencerita jauh tentang siapa Najib Razak kerana rakyat nampak dengan mata sendiri, bagaimana watak Najib Razak tampa penat turun setiap pelusuk Malaysia untuk memenuhi impian rakyat dari pelbagai golongan.

Berbanding dengan Anwar Ibrahim turun padang menjaja cerita menjatuhkan Najib dan janji-janji terbaru sambil membawa penonton melupakan kegagalan janji-janji lama.

Anwar Ibrahim yang juga didedahkan dengan pelbagai isu moral. Walaupun ini juga dikaitkan sebagai satu agenda menjatuhkan Anwar Ibrahim, tetapi jauh disudut hati rakyat sekurang ada terdetik sedikit soal Video China Doll walaupun dikatakan satu agenda fitnah tetapi amat sukar buat sesiapapun untuk menafikan 99% wajah di dalam video itu terlampau mirip dengan pewatakan Anwar Ibrahim.

Rakyat juga didedahkan isu Suaram yang banyak menjalankan aktiviti menyokong kempen Anwar Ibrahim. Fungsi Suaram adalah membawa agenda yang lebih menjuruskan untuk menjatuh Najib Razak dengan isu Kapal Selam.

Hakikatnya Suaram bukannya NGO sebaliknya sebuah syarikat yang didaftarkan dan mendapat bantuan dana luar baca artikal ini
The fund was made between the years 2006, 2007, and 2008 amounting to US$385,000 or RM1.28million and this amount does not include money for 2009, 2010 and 2011. Suaram – a PKR outfit has always talked big about transparency. baca detail

Jika rakyat perhatikan dengan penuh ketelitian, adalah sepatutnya rakyat bertanya pada diri "Kenapa Suaram dicipta dengan bertopengkan NGO dan kenapa fungsinya sekadar agenda menjatuhkan Najib Razak sahaja?

Bagaimana janji-janji Anwar Ibrahim? Adakah rakyat Malaysia berpuas hati dengan cara Anwar Ibrahim memenuhi apa-apa yang penah dijanjikan ini bukti yang paling ketara membuktikan Anwar jenis manusia ganas dan tidak berhati perut

"JANJI ANWAR IBRAHIM DI KAMPUNG BUAH PALA !!!" on YouTube

Rakyat juga boleh menilai dengan agenda siri Bersih. Apa yang rakyat nampak sebenar satu usaha menjatuhkan kerajaan yang membabitkan adengan-adengan ganas. Adakah ini wajar?

Baru-baru rakyat sekali digemparkan dengan adengan pengawal peribadi Anwar mengacu pistol kepada kumpulan anti Anwar Ibrahim yang tidak bersenjata?

Kalau situasi ini berlaku kepada Najib Razak akan pasti dipergunakan Pakatan Rakyat untuk menekan pihak polis mengambil tindakan tegas. Tetapi sekarang situasi berlaku kepada Anwar Ibrahim kenapa tidak ada suara dari Pakatan Rakyat?

Jika sebelum Anwar jadi Perdana Menteri sudah membolehkan pengawal peribadi mengacu pistol dan bagaimana jika sudah menjadi Perdana Menteri?

Adakah Anwar akan jadi lebih ganas menghalang situasi seperti bersih yang menentangnya dengan adengan yang lebih dahsyat berbanding bersih sekarang?

Sekarang kita didedahkan Anwar rela bekerjasama dengan kuasa asing dan banyak lagi isu yang boleh dikaitkan didalam membuat penilaian.

Anwar sanggup membela dan mendukung Israel
Anwar sanggup menjaja khalimah Allah
Anwar sanggup menyebarkan fahaman pluralisme
Anwar banyak dikaitkan isu moral yang susah untuk akal rakyat menafikan bergitu sahaja
Anwar banyak didedahkan dengan situasi mungkiri janji kepada rakyat sehingga pelbagai video boleh dikaitkan.
Anwar sanggup bersendiwara dengan kaitan video menampakan seolah-olah Anwar memberi dorongan peserta Bersih 3 merusuh dan bagaimanakah Anwar jika menjadi Perdana Menteri menangani golongan yang anti Anwar Ibrahim? Adakah apa yang rakyat nampak sekarang akan membawa adengan lebih ganas lagi.

Fikir-fikirlah walaupun PecahPalakMikir adalah tidak ada gunanya rakyat mengambil resiko menggadai tanah tercinta ini untuk dipimpin oleh Anwar Ibrahim. Kerana peribadi Anwar terlampau banyak boleh dipersoalkan hingga ada kebenaran negatif Anwar yang sukar untuk dinafikan oleh akal.

Sudah tentu jika masih ada kewarasan kita tidak ambil sesuatu yang was-was sepertimana yang menjadi amalan ibadat umat islam. by http://PecahPalakMikir.Blogsport.Com


No comments:

Isu Terkini

get this widget here