Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday 17 September 2012

Keretapi Laju Nik Azi Vs Tun Dr Mahathir Kapal Perang

Kecoh! sewaktu hampirnya PRU13 keluar manifesto baru kerajaan Kelantan hendak bina landasan keretapi laju dengan menggunakan royalti minyak. Sudah menjadi kebiasaan dalam mana-mana terma janji PAS mesti dikaitkan dengan sumber royalti minyak. Kerana PAS bukan jenis pandai cari duit sendiri, malah kalau ada projek yang mereka jalankan pun melingkup sekerat jalan. Tetapi semua itu dibuat diam-diam aje;ah tutup malu. Yang pastinya buaya yang kenyang bukan!

Yang peliknya dalam kalut dengan Keratapi sampai terlupa pula air paip Kelantan. Kalau dibuka keluar air kopi dan teh tampa perlu dibancuh. Mungkin sebab kerap minum air berkarat itu yang menyebabkan otak PAS berkarat hendak inggat yang paip air perlu diganti!

Inilah yang dipanggil wawasan taik kucing! Sebab dalam Pakatan Rakyat, semua manifesto bukannya satu janji dan kemestian untuk ditunaikan! Sebab manifesto sekadar pancing undi sahajakan. Seperti yang pernah dimaksudkan oleh Menteri Besar Selangor Khalib.

Sebab itulah dekat Selangor mahu Kelantan, Kedah dan Pulau Pinang bertimbun janji yang dilupakan bergitu sahaja! Sebaliknya sempat lagi mereka buat janji-janji baru untuk musim PRU13 pula. Samada tertunai atau tidak tidak penahpun Pakatan Rakyat kisahkan. 

Bergitu juga dengan hukum Hudud di Kelantan  sudah termaktub dan ditandatangani oleh sultan pada 1993. tetapi tidak penah dipakai langsung sebab yang tukang draf mungkin tidak faham apa yang didrafkan! Menyebabkan Nik Aziz akhirnya terjerat dengan perbuatan sendiri. Wahal Dr Mahathir sudah memberi lampu hijau, malah bersedia mengambil hudud Pas untuk dilaksanakan di Malaysia jika ia berjaya membanteras kegiatan jenayah dan menepati 100 peratus syariah Allah. Adus lagi-lagi Nik Aziz terjerat tergantung hasil perbuatan sendiri.

Sebab itu balik-balik kalau ditanya orang selamba disalahkan Kerajaan Pusat. Kalau hendak ikutlah! Jika telah didrafkan, dimaktubkan dan mereka laksanakan dengan baik. kalau Kerajaan Pusat capurtangan menghalang alamat teruklah kerajaan pusat dikecam rakyat yang beragama islam, Silap-silap boleh jatuh kerajaan sekarang! Malah PAS dengan mudah dapat tawan Putrajaya tu... Tapi kenapa mereka lepaskan perluang keemasan ini kalau bukan pasal sendiri buat sendiri tidak faham. HAMPEH BETUL!!

Tambahan lagi bila PAS menyertai Pakatan Rakyat lagi-lagila berserabut. Sebab  Nik Aziz sendiri tidak berani menyakinkan Anwar dan Karpal untuk membantu PAS merialisasikan hukum hudud di Kelantan. Sebab itu semuanya terbengkalai seperti biasa-biasa PAS lakukan seperti projek dan plan pembangunan yang lain yang juga terbengkalai.

Berbeza dengan Tun Dr Mahathir yang dianggap sebagai pakar dalam banyak bidang. Sekali dia bercakap berebut-rebut orang datang hendak dengar kerana kalau berasib baik boleh dimamfaatkan. Ini kerana idea Tun Dr Mahathir selalunya penuh berwawasan dan sering dibuktikan dalam pelbagai kejayaan yang juga menjadi rebutan negara luar untuk berlajar mendalami bagaimana dilaksanakan. Hal-hal bergini mana pernah Pakatan Rakyat berani sebut, sebab kalau sebut alamat nampak sangat bertapa jauhnya ketinggalan daya kebolehan dan pengetahuan Pakatan Rakyat untuk menyainginya.

Tanyalah bidang apa samada pendidikan, perubatan, pertanian, perindustrian, keewangan komesial dan islam malah banyak lagi telah dibuktikan Tun termasuk hal-hal berkaitan hubungan antarabangsa.

Malah Tun Dr Mahathir akan bercakap apabila dia menyedari ada kemampuan untuk idea tersebut berbanding PAS, PKR dan DAP akan bercakap jika mereka rasa boleh mengencing rakyat dan meraihkan kesempatan dari itu. Nampak! dua perkara yang amat berbeza dan hal yang sama juga berlaku antara Pakatan Rakyat dengan teraju utama Najib Razak di dalam Barisan Nasional.

Itulah perbezaan antara retorik Nik Aziz hendak buat landasan keretapi laju dengan wawasan Tun Dr Mahathir untuk membina kapal perang buatan Malaysia.

Alhamdulillah Najib Razak juga melalui landasan yang sama dengan Tun walaupun cara mungkin berbeza. Anda hendak layan yang bercakap kosong atau yang memberi impian anda menjadi kenyataan. Pakat-pakat renung dan fikirkanlah. PecahPalakMikir kalau kena kencing lagi dengan puak-puak Pakatan Haram.

KUALA LANGAT - Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yakin syarikat pembinaan kapal tempatan mampu membina sendiri kapal lebih besar termasuk kapal perang pada masa hadapan.
Beliau berkata syarikat tempatan yang terlibat dalam bidang itu perlu diberi peluang membuktikan kemampuan mereka, dengan menjadikan syarikat NGV Tech yang sehingga kini berjaya membina lebih 140 buah kapal pelbagai jenis, sebagai contoh.
"Saya yakin NGV Tech mampu membina kapal lebih besar dan kapal perang kerana ia syarikat sofistikated yang diberi tanggungjawab oleh kerajaan membina dua kapal latihan milik Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) selain telah menjalin usahasama dengan syarikat dari Korea Selatan," katanya ketika ditemui pemberita selepas menghadiri jamuan Aidilfitri anjuran NGV Tech di sini, hari ini. sumber dan sambungan

No comments:

Isu Terkini

get this widget here