Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 11 October 2012

Dosa-dosa Khianat Terbesar Khalib Ibrahim Kepada Rakyat Selangor

Bagaimana kita memahami sifat perangai khianat dari orang yang kita amanahkan sebagai Menteri Besar untuk mengjaga harta rakyat. Adakah kita boleh menerima dengan perangai seorang Menteri Besar sanggup merompak hak orang rakyat Selangor demi kepentingan kroni dan peribadi.

Inilah yang sedang berlaku melibatkan Dosa-dosa Khianat Terbesar Khalib Ibrahim Kepada Rakyat Selangor yang sedikitpun tidak berasa bersalah! Inilah sifat kebanyaknan yang setia dengan Anwar Ibrahim. Sanggup berbuat apa sahaja demi tampa memperdulikan nasib rakyat Selangor.

Ikuti salah satu dari beribu kisah khianat puak-puak Pakatan haram melibatkan Dosa-dosa Khianat Terbesar Khalib Ibrahim Kepada Rakyat Selangor

Ampang, 11 Oktober - Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor, Datuk Seri Noh Omar menyifatkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang merupakan anak Selangor sangat berdosa dan tidak boleh diampunkan apabila Khalid dan kerajaan negeri Selangor menghalang dan menolak pembinaan UiTM di Serendah, Hulu Selangor.

"Kita semua tahu, UiTM ini untuk siapa? Kita nak masukkan 200,000 pelajar, itu merupakan satu usul yang dibuat oleh UMNO, empat tahun lepas seperti yang dijanjikan oleh Datuk Seri Najib Razak yang mahu memberikan peluang kepada 200,000 anak-anak kita belajar di UiTM.

Sebab itu UiTM begitu banyak dibuat di setiap negeri. Negeri Selangor, sebuah negeri maju, belum ada lagi cawangan UiTM, yang ada di Shah Alam dan di Puncak Alam, itu kampus induk. Sebab tu kita belanjakan RM400 juta, buat UiTM di Serendah, di tanah Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) kalau nak harap tanah kerajaan negeri, jangan harap dapat," ujarnya kepada jentera BN Bahagian Ampang pada Majlis Forum Isu Air di Ampang.

Alhamdulillah segala dolak-dalih dan pembohongan yang dilakukan Khalib satu demi satu terbongkar dengan aibnya. Kisahnya Makamah telah memutuskan tanah yang dirampas kuncu-kuncu telah dilakukan dengan cara yang bertentangan dan melanggar undang-undang. Akhirnya khalib Ibrahim terpaksa memulangkan semula tanah tersebut.

Inilah salah satu Dosa-dosa Khianat Terbesar Khalib Ibrahim Kepada Rakyat Selangor yang tidak penah diakui oleh mereka walaupun Makamah memutuskan mereka bersalah. Ada sahaja alasannya berdalih. Itu belum cerita air dan kisah salah guna kuasa memlunaskan Hutang Talam Copr.

No comments:

Isu Terkini

get this widget here