Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Friday, 12 October 2012

Pratonton Akuan Abby Seorang Saja Yang Solat

Seronok dengar Abby berceloteh samapai kawan sebelah berkali-kali menguap mendengar kata-kata yang entah berapa lapis bakul dimasuki Abby. Tidak apalah orang sudah dapat seruan hidayah lagaknya, hingga semua yang dulu dilalunya! buruk sangat bunyinya. Alhamdulillah kerana mendapat hidayah.

Tetapi seronok juga ye!! Orang yang mendapat hidayah kadang melalut mengangkat diri terlampau tinggi ketahap memperburukan orang lain! Abby sendiri menggambarkan dalam penceritaan dunia artis sekarang terlampau buruk! Mungkin Abby lupa kot yang ada juga artis yang menunaikan tangungjawap sebagai  umat, tetapi tidak pula digambarkan oleh Abby.

Melainkan "kita berhenti sekejap Abby nak sembahyang" " Ehh Abby seorang ke nak sembahyang" baguslah Abby bukankah yang terbaik! Lagipun rezeki dalam PAS macam lubuk ikan kan! kan! 

Kalau Abby datang orang sudah bayar tak akanlah hendak bercakap menyakitkan hati yang membayarkan. Kalau hendak makan berkali-kali banyak-banyak la puji dan banyak-banyak juga mengutuk mengcaci kepada mereka yang tuan membayar tidak suka. Itu je jawapan yang tepat! Betul tak!!

1 comment:

muhammad hakim said...

fulamak,,baru berhijrah dua-tiga minggu dah terserlah riaknya....itu riak tu menunjukkan diri dia seorang yang solat waktu jadi artis,gamaknya bila onset,dengar azan terus mintak berhenti solat....jangan takbur sangat ....

Isu Terkini

get this widget here