Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 9 October 2012

Pratonton Nik Aziz Dimalukan Dikhalayak Ramai Kerana Keangkuhan

Apa sudah jadi dengan Nik Aziz yang termasyur dalam golongan PAS, dilayan bagai hendak tak hendak je! Adakah kerana Pratonton Nik Aziz Dimalukan Dikhalayak Ramai Kerana Keangkuhan siapa sebenarnya?

Adakah oleh Pesuruhjaya Pas Melaka atau kerana Nik Aziz sendiri? Apa yang sebenarnya yang sedang dan telah berlaku antara mereka? hingga menjadi tontonan setiap mata yang berada di sekeliling mereka berdua. 

Tentulah tidak arkab dan tidak manis bagaikan musuh bertemu dalam keterpaksaan berdamai!

Lain orang lain pendapat dengan Pratonton Nik Aziz Dimalukan Dikhalayak Ramai Kerana Keangkuhan Anda tafsirlah sendiri? dan rujuk sumber dibawah! Yang mungkin memberi gambaran lebih jelas melalui Pratonton Nik Aziz Dimalukan Dikhalayak Ramai Kerana Keangkuhan 

Pecah Palak Mikir - Pratonton Nik Aziz Dimalukan Dikhalayak Ramai Kerana Keangkuhan Siapa?
Sumber Gelombang Kick
Biarpun keangkuhan Mursyidul AM Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak dapat diterima oleh sebahagian pentaksub, itu semua tidak menjadikan keangkuhan Nik Aziz terhenti disitu, ini kerana dengan lagak dan gaya Nik Aziz semasa di Melaka pada tahun lalu ternyata ianya tidak disenangi oleh ramai pihak dikalangan ahli dan pemimpinnya sendiri.

Keadaan itu dirakamkan setibanya Nik Aziz di Baitul Qurra Melaka pada Februari tahun lalu yang tidak disambut secara terhormat oleh Pesuruhjaya Pas Negeri Melaka ketika itu Abdul Ghani Abdul Rahman, sebaliknya Abdul Ghani tiba-tiba muncul sewaktu Nik Aziz berjalan menuju ke madrasah Baitul Qurra dan bersikap selamber tanpa menuruti protokol dan kehendak Nik Aziz yaitu mencium tangannya,

Malah Abdul Ghani langsung tidak hiraukan Nik Aziz dengan tidak melayannya sebagaimana layanan kebiasaan yang dibuat oleh pentaksub, memimpin tangan Nik Aziz sebelum melepasnya yang membuatkan Nik Aziz ketika itu terpinga-pinga, hahaha.

Tapi akhirnya semasa Nik Aziz syok dan lena menaiki DAT 55 untuk berangkat pulang, memang sudah dijangkakan Nik Aziz langsung tidak menegur bahkan cermin kereta pun tidak diturunkan ketika mantan Pesuruhjaya Pas itu mendekati kereta yang dinaikinya, dan jika diamati Abdul Ghani sengaja melayan Nik Aziz sedemikian supaya Nik Aziz sedar diri dan tidak terlalu sombong sebelum jawatannya sebagai Pesuruhjaya Pas itu dilucutkan atas sebab keuzuran walaupun beliau masih lagi segar dan bugar jika dibandingkan dengan Nik Aziz. Benarkah Nik Aziz itu angkuh ? Anda Mampu Mengubahnya.

1 comment:

mohd. natar said...

... Jawapannya senang aje :-

Bukan mudah hendak berpeluang menaiki kereta mewah dan duduk dibelakang dengan ada body guard dan pemandunya sendiri.

Inilah dunia kemewahan.

Dan inilah dunia yang dikejar oleh Mursyidul Am PAS itu. Jadi jawatan Menteri Besar dan Mursyidul Am itu jangan sekali kali dilepaskan.

Kalau dilepaskan juga maknanya habislah peluang untuk bermewah seperti sekarang ini.

Oleh itu jadilah Menteri Besar selama mungkin walaupun boleh menjadi munafik kerana tidak menunaikan janjinya hendak bersara sehari selepas yang kita sanjungi Tun Dr. Mahathir (Allah peliharakannya) bersara.

Inilah janji seorang munafik.

Seorang munafik adalah sangat merbahaya.

Salam senyum untuk Nik Aziz ...

Isu Terkini

get this widget here