Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 15 November 2012

Ambiga Layak Sebagai Srikandi Negara Kerana Agenda Bersih Berjaya


Terus-terang memang hebat Ambiga Sreenevasan diangkat dimatabatkan sebagai Srikandi Negara kerana dia betul-betul hebat menggerakkan agenda Bersih 1 2 3. Walaupun Agenda Bersih bertujuan menuntut pilihanaya yang bersih, tetapi simboliknya Bersih lebih bersifat membersih minda masyarakat islam di dalam PAS dan PKR untuk tunduk dan turut apa saja arahan mereka.

Siapa Ambiga Sreenevasan 
Seorang Anti Islam dan Penyokong Murtad adalah mengjadi antara agendanya.
1. Menjadi peguam bela kes Lina Joy seorang wanita islam yg murtad
2. Menganjurkan forum pertikaikan kuasa mahkamah syariah melibatkan kemasukan orang bukan Islam masuk Islam.
3. Pendokong dan Penggerak IFC (Inter Faith Comission/Suruhanjaya Antara agama) yang pernah mengatakan bahawa perceraian dlm islam adalah zalim dan juga menyokong pluralisme agama.
4. Menawarkan khidmat guaman percuma kpd umat Islam yang nak murtad sekiranya dibawa ke mahkamah persekutuan.
5. Penyokong kuat kpd seorang wanita India yg nak mohon jadi peguam syarie dan nasib baik permohonan ditolak.

Sewaktu kejadian ini kelihatan ramai Pemuda PAS bangkit istiharkan jihat berani mati menentang Ambiga. menyebabkan Ambiga terpaksa membatalkan majlis pelaksanaan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) pada 21 Ogos 2001. Majlis Peguam telah menerima memorandum untuk menuntut pelaksanaan 14 tuntutan IFC yang jelas sekali bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan 

Tidak menjadi masalah kepada Amiga untuk membatalnya, Kemudian dia bangkit lancarkan Bersih dan kemudian lancarkan Seksualiti Merdeka. Masyarakat Islam PAS dan PKR semakin layu menurut satu persatu dalam permainan catur Ambiga.

Sekarang Nurul Izzah telanh mengulangkan kembali hal yang sama dilakukan Bekas Presiden Majlis Peguam  cuma bezanya Nurul Izzah baru menegaskan Hak Melayu Murtad. Akhirnya warga PAS dan PKR bersdia memahami sedikit demi sedikit sebagai penerimaan perjuangan mereka! Sebab itu mereka tidak kisah lagi apapun hendak dilakukan Anwar Anak Beranak.

Itulah sebab Ambiga sememangnya layak dimatabatkan sebagai Srikandi Negara kerana dia telah berjaya membersih minda warga PAS dan PKR untuk turut sahaja, anguk-anguk sampai mabuk dengan janji ke Putrajaya.


.

No comments:

Isu Terkini

get this widget here