Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 14 November 2012

Mutamar PAS Atau Mutamar Pakatan Rakyat




Apa yang kita boleh harap dengan Mutamar PAS kali 57 ? Adakah inilah satu tempat yang mana akar umbi PAS mengasak tunjang pentabiran PAS, mengasak Nurul Izzah menarik balik kenyataannya Hak Membolehkan Melayu Murtad.

Atau hanya tempat sekadar akar umbi berdentam dentum bertegang leher tetapi tungak kepimpinan buat pekak kerana sudah ada arahan dan keputusan ditetapkan oleh Pakatan Rakyat?

Benda belum berlaku dan kita tidak tahu kemana arahnya?

Tetapi berdasar Mutamar yang sebelum dan sebelumnya. Terang-terang Mutamar PAS tidak penah ada kredibilti untuk mempertahan dasarnya walaupun dkhianati dan dipijak-pijak Pakatan Rakyat.

Jadi adakah ini akan berubah? Wahal kita semua tahu! Masyarakat islam semua tahu yang Nik Aziz sentiasa mempertahankan Anwar Anak Beranak dalam apa carapun demi cita-citanya ke Putrajaya.

Termasuk isu terbaru Nurul Izzah yang mempertahankan Hak Membolehkan Melayu Murtad. Nik Aziz masih berdalih-dalih dari menegur Izzah walaupun, ada suara dari Nasharudin Mat Isa, Harun Din dan anaknya sendiri Nik Abduh yang bercangah dan mendesak Izzah Tarik kenyataannya. Itu belum termasuk suara akar umbi melenting. Malah Pages Pemuda PAS semakin teruk diasak pengunjung yang mempertikaikan Nurul Izzah.

Bukan setakat itu. Sehingga sekarang belum ada sebarang demostrasi dari Pemuda PAS untuk mendesak Nurul Izzah. Kerana Pemuda PAS paling penakut dengan Anwar mahu Karpal. Tapi kalau Chua Soi Lek, laju tampa disuruh. Itu orang kafir tetapi yang Nurul Izzah orang melayu siap bertudung sepanjang masa bagaimana pula Pemuda PAS boleh diam membisu.

Itu gambaran PAS sekarang penakut dengan menegak kebenaran termasuk Nik Aziz. Sebabnya semua tidak akan jadi bergini selagi Nik Aziz tidak Keras Kepala.

Jadi apa yang boleh diharapkan dengan Mutamar PAS yang ke 57 ?

Mutamar PAS Ke 57! Mampukah Mutamar ini membawa suara akar umbi PAS yg sedang panas membara dengan kenyataan Nurul Izzah mempertahankan Hak Melayu Untuk Murtad?

Atau Mutamar ini sekali lagi mengjadi medan bertekak mulut tampa sebarang keputusan yang menguntungkan masyarakat islam di Malaysia.

Yang pasti pengaruh ketuanan DAP dan Ariwanas tetap mengjadi saka yg mengawal seberang keputusan tidak melawan kehendak Pakatan Rakyat. Tentulah ini menyedihkan jika mutamar ini dikaitkan dgn syiar islam. Sedih yang amat sangat!
Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Isu Terkini

get this widget here