Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Friday 25 January 2013

Apa Bezanya Usaha Nasrudin Tantawi Dengan Usaha Israel?


Ini susahnya kalau masih wujud golongan buta hati yang terlampau mengutamakan kuasa Politik dari memahami apakah yang dinamakan perjuangan menggangkat kuasa islam secara menyeluruh di serata dunia.
Berikutan dari Datuk Seri Najib Razak mengadakan lawatan ke Pelastin di dalam satu usaha menyempurnakan rundingan perdamaian antara Hamas dan Fatah. Bukanlah satu usaha yang mudah dan apatah kegagalan Datuk Seri Najib Razak turut melawat Fatah kerana tentangan kuasa Israel. Sudah tentu berlaku sedikit salah faham yang remeh.
Apa yang berlaku sekarang kelihatan dikalangan pemimpin seperti Nasrudin Hassan Tantawi dan blogger Pro Pakatan Rakyat seperti Milosuam. Telah mengatur serangan untuk menjatuhkan lagi usaha Najib Razak. Kenapa mesti ada manusia yang terlampau utamakan mainan politik dari memahami tuntutan kita menyokong usaha murni ini?
Apakah mereka pernah usaha sesuatu untuk membantu mencari jalan penyelesaian di Gaza? Kalau belum pernah tolong jangan jadi bangsat kepada agama sendiri!!
Berbeza dengan Nasarudin Mat Isa ya bg berani membelakangi soal Parti PAS semata-mata ingin menjadi sebahagian individu yang menyertai misi perdamaian antara Hamas dan Fatah. Kerana kekuatan sebenar Pelastin adalah penyatuan kedua-dua pihak dalam menghadapi serangan Israel yang kita semua tahu mendapat sokongan secara langsung dan terselindung dari kuasa besar termasuk di benya Arab. Sebab itulah pentingnya misi ini.
Tetapi PecahPalakMikir sungguh kesal dengan sikap segelintir orang kita yang lupa siapa dirinya sebagai seorang yang mengaku diri pejuuang islam. Bukankah mereka ini lebih durjana dan hipokrit dengan berperangsangka dan menghasut rakyat menggagalkan usaha ini? Bukankah mereka-mereja ini sama sahaja dengan perangai Israel? Yang tidak henti-henti menggagal apa sahaja usaha yang boleh menggagalkan usaha israel menawan Gaza. Termasuk usaha perdamaian antara Hamas dan Fatah.
Fikir-fikirlah dengan baik adakah kita mahu menjadi sebahagian dari jiwa Israel yang cuba menggagalkan usaha penyatuan Pelastin?


Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Isu Terkini

get this widget here