Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 3 January 2013

Gempar Skandal Haji Hadi Awang Menipu Warga Tua ?

Itu dia selama ini Haji Hadi telah menjadi satu isu panas yang mendidih! Semuanya angkara sendiri cari penyakit. Benarkah Haji Hadi dikaitkan dengan satu sendikit menipu warga tua?

Amanat Haji Hadi telah menyebabkan ramai warga tua ditipu hidup-hidup dengan janji perjuangan jihad menuju ke syurga. Wahal itu hanya mainan propaganda yang berkepentingan peribadi kemaruk gilakan kuasa

Jihad dan mati syahid menjadi impian penyokong tegar Pas, apatah lagi janji balasan syurga kalau mengundi parti itu menjadi bahan kempen pada setiap pilih raya umum. Semuanya karut kerana sengketa yang berlaku hanya membabitkan sesama Melayu atau sesama Islam. Masyarakat berpecah belah ekoran kafir mengkafir dan pulau memulau sehingga ada yang sanggup memutuskan tali persaudaraan kerana menganggap orang yang menyokong UMNO kafir.

Haji Hadi juga telah menyebabkan ramai warga tua tertipu hingga meraih simpati kepada perjuangan PAS. Akhirnya dari kehidupan kebanyakan warga tua adalah sekadar cukup makan! mereka tertipu kerana terlampau simpati hingga terperdaya lalu menyumbangkan derma dan derma dan derma dan derma, berkali-kali kerana simpati, kerana inginkan jihad! kerana ingin ke syurga.

Tetapi pernahkah PAS mengeluarkan kenyataan berapa hasil kutipan derma PAS selama ini?

Kemana wang derma tersebut pergi?

Siapa yang memegang dan menyimpannya?

Untuk apa duit itu digunakan dan apa pulangan kebaikan kepada penderma termasuk warga tua?

Selama kewujudan PAS belum pernah kita dengar PAS mengumumkan duit derma telah menjana kemajuan dan pembangunan rakyat? Malah kita tidak tahu dan tidak pernah didedahkan adakah duit itu dikumpul di pusat PAS. Jadi kalau ini menjadi kabur! Siapakah yang kenyang! Bukankah ini boleh dinilai sebagai satu sendikit penipuan terancang? Sebab semua hal derma bergitu sulit pada umum!

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Isu Terkini

get this widget here