Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 5 January 2013

Lim Guan Eng Apa Dah Jadi Sama Lu 1800 Orang Cerca Merba

Wadus!! Semakin cerca merba sama lu Lim Guan Eng. Inikah setakat yang ada sebagai  penyandar Setiausaha Agung DAP ..... Lim Guan Eng Apa Dah Jadi Sama Lu 1800 Orang Cerca Merba

"Saya menerima berita mengenai kesilapan kiraan undi ini kira-kira dua hari selepas kongres dan atas rasa tanggungjawab, kami tetap mengumumkan kembali keputusannya walaupun parti akan mendapat kesan negatif
"Saya sendiri tidak faham bagaimana ia (pengiraan undi) boleh jadi begitu," kata beliau kepada media selepas menghadiri majlis angkat sumpah jawatan Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Lim Guan Eng.
Wadus! Ini sahaja yang mampu dijawap Lim Guan Eng Apa Dah Jadi Sama Lu ....? 

Rakyat boleh mempertikaikan ketelusan DAP yang mengakui berlaku kesilapan dalam pengiraan pemilihan jawatan Anggota Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) parti itu selepas masuk 3 minggu pemilihan berlangsung. Isu ini amat pelik kerana kesilapan hanya membabitkan dua pemimpin dan bukan kesemua calon yang terlibat dalam pemilihan berkenaan. Hairan betul macam ada niat yang tersirat setelah rakyat mempertikaikan apa nasib wakil melayu dalam DAP?
 
Sebab itu menjadi lebih luar biasa bila hanya melibatkan seorang Melayu, dan kerana kesilapan ini, dia (Zairil Khir Johari) dipilih sebagai anggota Jawatankuasa Pusat DAP. Jelas ternampak tangan hitam cuba mengubah persepsi DAP berasaskan kaum Tionghua

Semasa pemilihan jawatan CEC pada Dis lalu dan menerusi keputusan yang dipinda itu, Zairil Khir Johari yang pada mulanya berada pada kedudukan 39, kini menduduki kedudukan 20. Manakala Vincent Wu, yang pada mulanya mendapat tempat keenam dengan 1,202 undi, telah jatuh ke tempat ke-26 kerana tiba-tiba parti itu mendakwa beliau sebenarnya hanya meraih 669 undi.

Lim Guan Eng Apa Dah Jadi Sama Lu dan dimana letaknya kewibawaan DAP untuk mentadbir negara ini dan membela nasib 28 juta rakyat, wahal hendak urus pemilihan jawatan dalam parti yang hanya membabitkan 1,800 anggotapun, sudah cerca merba hingga tidak dapat diuruskan dengan cekap, amanah dan telus.

Lim Guan Eng Apa Dah Jadi Sama Lu 1800 Orang Cerca Merba .... 


1 comment:

Anonymous said...

"...Manakala Vincent Wu, yang pada mulanya mendapat tempat keenam dengan 1,202 undi, telah jatuh ke tempat ke-26 kerana tiba-tiba parti itu mendakwa beliau sebenarnya hanya meraih 669 undi.."

Claimed...cut and paste 2x...tapi 669 x 2 = 1338 tak sama dengan 1202. Terrornya accountant buat mathematik.

Opps tersilap kira pulak.. ini mesti UMNO yang bagi calculator rosak.

Isu Terkini

get this widget here