Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 30 January 2013

Nik Aziz Sudah Terlampau Uzur Untuk Hakimi Nasharudin

Minta Maaflah hendak cakap. Kalau ada hendak maki hamun lantaklah engkau oranglah.

Ceritanya Nik Aziz sudah terlampau tua untuk menghakimi orang sendiri. Nik Aziz sudah terlalu uzur untuk menentukan siapa lebih islam. Nik Aziz sudah hilang upaya membawa dasar islam.

Semuanya kerana dendam Nik Aziz kepada UMNO yang berpanjangan tidak sudah-sudah. Hingga Nasha dipecat dalam dengan sungguh pengecut. Iaitu ketika Nasha sedang berjihad Menyatu padukan antara Fatah & Hamas. Malah Nasha dipecat melalui media tampa diberi peluang untuk dibicara. Tetapi Haji Hadi dengan masalah Amanat songsangnya hendak dibicara dengan adil pula?

Kenapa bergitu! kerana Haji Hadi menentang UMNO yang paling dibenci Nik Aziz. Bergitu juga Anwar apabila dipecat dan walaupun video china doll terang2 sukar dinafikan wajah sebenar perlakon, malah biarlah anaknya Izzah bicara hak sama rata memilih agama termasuk melayu. Nik Aziz ampunkan malah syurgakan dengan hujahnya.

Semuanya kerana mereka menyerang UMNO yang paling Nik Aziz benci! Kalau kita masih ingat ketika Tun Dr Mahathir menggumumkan keluar UMNO HUHU Nik Aziz sepantas kilat memuji-muji Tun dengan harapan Tun sertai PAS. Tapi Tun sedar PAS parti kencing keliling maka tak hingin langsung Tun hendak jejak.

Sebab itulah Nasha mahupun Hassan Ali adalah mangsa dari pejuang ikhlas atas nama syiar islam dipecat atas perasaan dendam Nik Aziz. Kalaulah Nik Aziz bukan bergitu. Dia tidak akan pecat Nasha atas semata-mata memperjuangkan Misi Perdamaian Fatah & Hamas walaupun bersama UMNO. Kerana penyatuan mereka boleh mematahkan serangan Israel.

Bukankah kaedah penyatuan ini boleh diterjemahkan nanti kepada penyatuan masyarakat islam di Malaysia. Adakah Nik Aziz takut perpaduan berlaku kerana ketokohan Nasharudin?

Walaupun apa jua alasan kotor Nik Aziz cukuplah tinggalkan saja politik dari menjadi penyebab perpecahan masyarakat islam sehingga hujung nyawa. Sesungguhnya Allah maha mengetahui dan perbuatan tikam bagai pengecut ini adalah sesuatu yang memalukan islam. Kerana dimana letaknya ayat yang memberi hak Nik Aziz hakimi seorang yang berjihad membentuk perdamaian Fatah dan Hamas sehingga meletak hadir Majlis Syura (yang sering dinodai DAP) dilebih mulia dari sertai Misi Perdamaian Fatah & Hamas? Wahal kemenangan palestin adalah kemenangan umat islam seluruh dunia dari perjuangan tergila putrajaya sehingga malangkau batas-batas islam... Pecah Palak Mikir.
Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Isu Terkini

get this widget here