Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 5 February 2013

Gempar Harun Din Antara Calon Meninggalkan PAS ?

Dulunya kita dihidangkan dengan khabar angin Hassan Ali bakal dipecat atau keluar PAS dan ianyanya telah menjadi kenyataan.

Kemudiannya keluar pula cerita khabar angin mengatakan Nasharudin bakal dipecat dan sekarangpun telah menjadi kenyataan?

Sekarang timbul cerita akar umbi semakin hilang rasa percaya kepada PAS, semakin merebak dengan meluas bagaikan virus Trojan menyerang dan merosak satu persatu kompenan yang ada.

Angkaranya yang sebenar? harus dijawap oleh Nik Aziz dan Haji Hadi terutama soal ucapan Nurul Izzah menyentuh soal kebebasan beragama?

Nurul Izzah: Bagaimana sesiapa pun boleh berkata (kebebasan beragama) hanya terpakai untuk bukan Islam, ia sepatutnya dilaksanakan secara sama rata (tanpa mengira agama). Ini diampunkan Nik Aziz.

Kemudiannya lebih parah apabila isu Khalimah Allah dituntut Lim Guan Eng untuk membolehkan bible versi melayu menggunakan Khalimah Allah sebagai kata ganti God atau Lord.

Soalnya kenapa ada unsur Haji Hadi bersetuju dahulu dalam mensyuarat Pakatan Rakyat pada 8 januari 2013 dengan memberi hak dan ini dapat dinilai setelah habis bermuafakat kelihatan Pakatan Rakyat berpuas hati dengan jawapan Haji Hadi. Tetapi itu sebelum Majlis Syura bersidang.

Setelah Majlis Syura bersidang mulalah timbul pertindihan jawapan dengan mesyuarat bersama Pakatan. Kemudiannya semakin menampak kepincangan apabila Anwar dan Karpal mula bangkit mempersoal keputusan Majlis Syura. Kenapa ada pertikaian setelah Majlis Syura besidang. Kita dirahsiakan soal apa yang sebenarnya dibincangkan dalam mesyuarat PR. Tetapi pertikaian selepas keputusan Majlis Syura boleh membuktikan ada 2 jawapan berbeza antara sebelum dan selepas oleh Haji Hadi.

Kenapa Haji Hadi boleh mendahului membuat rundingan dan keputusan sebelum Majlis Syura bersidang. Jika Majlis Syura paling berkuasa menentukan dasar maka wajiplah Haji Hadi dihadapkan ke pembicaraan tatatertib. Tetapi tidak berlaku menyebabkan Akar Umbi terus menerus mempertikai isu ini tampa kesudahan.

Kemudian timbul pula permecatan Nasharudin kerana menyertai rombongan UMNO ke Misi Perdamaian Fatah dan Hamas. Sebelum sempat Nasha pulang dia telah dipecat tampa bicara. Wahal Nasha adalah ikon perjuang islam yang paling ikhlas yang masih wujud dalam PAS.

Sekarang akar umbi PAS semakin berpecah belah malah semakin ramai yang akan meninggal PAS. Virus ini semakin kuat merebak setiap pelusuk negeri dan jangan lupa dikalangan ahli tertinggi telah mula kuat terasa terdesak dengan dua persoalan samada perjuangkan islam melebihi dari agenda parti atau perjuangan agenda parti melebihi dari perjuangkan islam? Siapakah dia yang bakal menggemparkan sebelum PRU13?
Published with Blogger-droid v2.0.10

1 comment:

Anonymous said...


Jika berlaku, PAS kini diambang KEHANCURAN. Tapi yg paling lebih seronok dan berbahagia adalah DAP kerana berjaya meruntuhkan orang Melayu Islam. Salah PAS juga yg percaya kat PAS. Apabila ini berlaku bekas ahli PAS mungkin tak pergi mengundi menyebabkan calon Melayu kalah ditanggan bukan Islam. Akhirnya di Parlimen lebih ramai bukan Islam dari Islam.... Maka berjayalah utk tukar agama Rasmi negara!!!

Isu Terkini

get this widget here