Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 5 February 2013

Keyakinan Nik Aziz Mengatasi Pergolakan Akar Umbi

Pada 17 November 2012 pertemuan dua mata antara Anwar dan Nik Aziz memberi seribu keyakinan melampaui kerisauan.

Belum pernah jalan perjuangan untuk menawan Putrajaya secerah sekarang, kata Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim memetik kata-kata Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat.“Saya masih ingat perbincangan dengan Tok Guru Nik Aziz. Kata beliau, setelah begitu lama dalam perjuangan, belum pernah nampak jalan menawan Putrajaya secerah ini, Insya-Allah. Ini doa, mudah-mudahan berhasil.

Maka, dengan itu saya ulang. Sama ada pilihan raya Disember ini atau awal tahun depan, insya-Allah kita tawan Putrajaya,” katanya disambut sorakan semangat.

Itulah antara bualan yang memberi Nik Aziz berasa diawangan mengimpikan Putrajaya. Langkas dari itulah semangat Nik Aziz semakin kuat menghadapi musuh yang paling dendami sekian lama.

Bila kita renungi semula antara dulu dan sekarang

Siapapun dapat memahami kenapa dasar dan prinsip Nik Aziz berbeza. Semuanya kerana dimana ada jalannya mengejar harapan disitulah likuan dan halangan yang perlu dihalalkan. Walaupun terpaksa bermain catur dengan mengorbankan tentera seperti Hassan Ali dan Nasharudin. Tetapi itulah tuntutan Pakatan yang membolehkan impian dan harapan yang terpendam sekian lamanya, tertunai. Sehingga sekarang Nik Aziz sudah tidak ambil kisah soal pergelutan akar umbi dari impak tindakanya. rujuk sini http://bitly.com/12osVjV

Berjaya atau tidak atas pengorbanan malampaui batas perjuangan islam. Hanya Allah yang mengetahuinya...

Adakah kita rasa berbaloi dengan watak-watak ini mentabir negara? Pecah Palak Mikir
Published with Blogger-droid v2.0.10

1 comment:

Anonymous said...

Salam 1 Malaysia..mungkin inilah sebabnya kot ada orang orang PAS yang begitu yakin UMNO dah tak kuat.Saya rasakan yang BN mungkin menang di Kelantan.Lebih manis lagi jika Dato Nik Aziz juga kalah.Kita tunggu PRU13 nanti.Lepas itu baru tau siapa menang.Harapan saya BN kekal memerintah negara.

Isu Terkini

get this widget here