Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 19 February 2013

Siapakah Anwar Akan Utamakan Jika PR Tawan Putrajaya?

Sejak jemenjak keluar senarai kabinet bayangan Pakatan Rakyat mesti ada 3 beranak Anwar Ibrahim dalam senarai. Bermakna Malaysia bakal di Sendirian Berhad keluarga Anwar.

Bergitulah sifat Anwar yang tidak pernah yakin kepada orang lain dan sifat monopoli untuk peribadi.

Sebenarnya sifat Anwar ini wujud semenjak di dalam Abim dan UMNO lagi! Yang mana Anwar adalah bekas pemimpin UMNO yang pertama menduduki kerusi Timbalan Perdana Menteri dengan menyiapkan jaringan dari pelbagai jabatan kerajaan sebagai tulang berlakang dalam misi menjatuhkan Tun Dr Mahathir semasa masih memegang jawatan Perdana Menteri.

Tun tahu akan semua sifat Anwar yang terlampau takut kehilangan peluang kedudukan dan hasrat cita-cita yang membuak-buak menjadi Perdana Menteri.

Jika kita perhatikan strategi jaringan ini hanya mirip yang pernah dilakukan oleh Parti Konunis Malaya? Yang mana PKM menggunakan strategi membentuk jaringan untuk menjatuhkan kerajaan pada masa itu.

Akhirnya Tun semakin jelas sifat tamak dan tidak sabar Anwar hingga dipecat pada 1997.

Setelah keluar dari penjara dan Parti Keadilan berjaya mendapat jaringan dalam dengan Membentuk Pakatan Rakyat antara PKR PAS dan DAP.

Namun bergitu Anwar amat gusar kepada pengaruh PAS dan faktor ada akar umbi PAS yang was-was dengan sifat akhlak Anwar yang penuh dengan isu kaitan kegiatan sex dan lgbt. Sekali lagi Anwar menggunakan konsep yang sama dengan wujudnya Anwarinas sebagai srategi memastikan Anwar sentiasa menjadi tunggak Pakatan Rakyat. Anwarinas telah berjaya menjatuhkan ramai tokoh PAS yang Anwar rasa boleh mengugat kedudukannya. Ini termasuk Hasan Ali dan Nasharudin.

Tapi sayang mampukah Anwar membentuk jaringan dalam DAP? Persoalannya jika Pakatan Menang DAP lebih mempunyai suara majoriti berbanding PKR dan PAS. Jadi mampukah Anwar mengawal nafsu DAP yang bagaikan naga berabad-abad berpuasa memendam cita-cita yang lebih agrasif dari Anwar? PecahPalakMikir
Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Isu Terkini

get this widget here