Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday 25 March 2013

Bukti-bukti Seram Anwar Ibrahim Mendustai Hapuskan Kronisme

Anwar dalam sidang akhbar baru-baru ini sekali lagi mengulangi janji untuk hapuskan tabiat menyara hidup kroni. Agihan kontrak akan diberikan sama adil kepada yang benar-benar layak, bukan lagi kepada pihak tertentu yang mengaut keuntungan berbilion ringgit sedangkan rakyat lain masih ditahap susah.

Itulah sendiwara lama yang diulangkan semula untuk mengajak rakyat lupakan segala kemungkaran gila kuasa oleh Anwar Ibrahim.

Itu belum lagi termasuk dengan bagaimana Anwar memperkukuhkan kedudukan kuasanya dengan memastikan

Anwar sebagai Perdana Menteri

Wan Azizah sebagai President PKR

Nurul Izzah terus bertanding dan memastikan memangku jawatan timbalan menteri dalam kabinet bayangannya

Memastikan Nurul Nuha dicalonkan sebagai calon bertanding di Permatang Pauh.

Bukankah itu juga budaya kronisme yang paling hebat? Kerana jika ini menjadi kenyataan! Berapa banyak sumber dalam jabatan menteri boleh dimanopoli oleh keluarga Anwar ibrahim. Tidak mustahil jika kain lampin anak cucu cicit Anwar Ibrahim akan dibawa masuk dalam persidangan parlimen dan menjadi masalah negara?

Bukan setakat itu! setiap keluarga dalam PKR PAS dan DAP juga menggambil peluang masing-masing menempatkan keluarga mereka dalam senarai kabinet dengan memastikan mendapat jawatan terpenting dalam senarai kabinet awangan mereka.

Kalau berginilah cara Anwar! Layakkah Anwar berjanji menghapuskan budaya kroni sambil menempat empayar kronisme dikalangan anak-beranak sendiri! Bukankah ini bukti Anwar lebih berganda jijik dari amalannya semasa memangku Jawatan Timbalan Perdana Menteri sebelum dipecat.

Kerana semasa menyandang jawatan TPM Anwar paling hebat menyara kroni demi memastikan agenda sulit melalui networking nya merebak disetiap akar umbi instusi dan jabatan kerajaan. Jangan lupa Anwar satu-satu menteri menerap kempen ala Parti Komunis Malaya iaitu bina networking disetiap akar umbi untuk menjatuhkan kerajaan sah.

Bukan setakat itu Anwar juga punyai networking merentas dasar lautan yang melibatkan kuasa-kuasa luar dan networking ini telah banyak menyara dan membiayai perjalanan NGO yang menjadi tulang berlakang Anwar. Contoh terbesar adalah Suaram.

Apa yang telah Suaram buat semua rakyat tahu! Menjalankan agenda menjatuhkan kerajaan melalui Bersih 1 2 & 3.
Menjatuhkan Najib melalui reka cipta skandal Scorpene yang sampai sekarang spina dari Makamah Perancis tidak dibawa pulang untuk nengheret Najib Razak.
Terbaru timbul lagi isu Suaram membiyai pengganas di Lahad Datu?

MASIH INGAT! Suaram telah mengakui menerima dana dari Soros dan adakah George Soros membiyai Suaram sekadar suka-suka tampa ada imbal-balas. Sudah pasti ini akan menjadi kroni yang paling berjaya memanopoli perniagaan utiliti negara seperti mana yang telah berlaku kepada Indonisia semasa kegawatan ekonomi 1997.

Terjebak dalam mainan IMF hingga tergadai saham utiliti kepada kuasa asing. Anwar semasa menyandang TPM juga berminat untuk terjebak dengan IMF tetapi kita bernasib baik Ayahda Tun Dr Mahathir menyelamatkan Malaysia dari terjebak dengan mainan Anwar sebagai proksi kuasa luar.

Sekarang sudah jelas yang Anwar tidak layak membicarakan membasmi kroni kerana budaya menyara hidup kroni sedang berluasa di Selangor yang diperintah oleh PKR dan sejarah Anwar membiayai kroni lebih dahsyat dan menyeramkan. Pecah Palak Mikir.
Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Isu Terkini

get this widget here