Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 6 March 2013

Video Dr Mahathir Dedahkan Anwar Beri Autonomi Ancam Sabah Dengan Peperangan

U Ulang I Saman U ... Hah apalagi Anwar saman Tun Dr Mahathir kerana berani dedah soal keselamatan Sabah dari pencerobohan membabitkan Anwar Ibrahim. Perlukah Anwar bermain wayang saman atau bangkit jelaskan dengan lebih bermaruah, apatah seorang yang berhajat sangat jawatan Perdana Menteri.

Aidc- Janji Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk memberi kuasa ‘autonomi’ kepada Sabah merupakan janji yang tidak bertanggungjawab dan meletakkan negeri itu berada dalam ancaman kancah peperangan kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Menurutnya, pada asalnya pencerobohan di Lahad Datu dianggap sebagai masalah setempat dan bukannya serangan daripada luar, sebab itu pihak polis yang perlu menyelesaikan masalah itu dan bukannya pihak tentera.

“Pada mulanya kita tidak anggap ini adalah serangan daripada pihak luar. Hanya mereka ini berada dalam wilayah kita, dan inilah tanggungjawab polis.“

Tetapi sekarang ini, agak jelas, bahawa serangan ini datang daripada luar, justeru itu pihak tentera sudah pun diarah untuk mengambil bahagian, “katanya dalam majlis Perkasa di Dataran Pekan Bagan Serai perak, 3 Mac.

Watch "Lahad Datu: Suluks in Sabah say they are loyal to Malaysia" on YouTube
Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Isu Terkini

get this widget here