Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 25 April 2013

Video Sengketa Antara Anwar Dan Azmin Tentukan Kroni





PKR akan memecat lebih 20 ahlinya yang bertanding sebagai calon Bebas, jika tidak memohon maaf dan menarik diri sebelum jam 5 petang esok, kata Presidennya, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail.

"Lembaga Disiplin masih berbincang dengan mereka. Sebagai Presiden Keadilan, saya meminta lebih 20 ahli yang bertanding sebagai calon Bebas menarik diri dan meminta maaf kepada parti sebelum jam 5 petang, esok 25 April 2013.

"Kita harus bersama parti dan rakyat menumbangkan Umno Barisan Nasional (BN)," katanya pada sidang media di Pejabat PKR hari ini.

PKR menerima tamparan hebat apabila puluhan ahlinya menolak keputusan parti untuk meletakkan individu tertentu sebagai calon pada PRU kali ini.

PKR sebelum ini dihambat kontroversi apabila Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dan Naib Presidennya, R. Sivarasa dikatakan 'menukar' calon pilihan Majlis Pimpinan Negeri (MPN), tanpa sebarang perbincangan.

Sumber memberitahu, Azmin meletakkan kroninya di kerusi tertentu yang dipercayai untuk tujuan pemilihan parti pada masa akan datang.

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilaporkan beberapa kali membatalkan program ceramahnya bagi meredakan kemarahan pemimpin negeri bersabit isu itu.

Sumber itu juga memberitahu Anwar dikatakan 'terlalu marah' kepada Azmin dan cuba memperbetulkan keadaan itu, namun terlambat. 

Natijahnya, PKR dikejutkan dengan puluhan ahlinya tampi sebagai calon Bebas pada hari penamaan calon 20 April lalu.

Antara pemimpin akar umbi PKR yang menawarkan diri sebagai calon Bebas adalah Ketua Cabang PKR Tapah, Ridzuan Bani, Ketua Cabang Tanjung Malim, Mejar (B) Kamal Badri Tak M Zainudin dan Timbalan Setiausaha PKR Pahang Kamarzaman Mohd Yunus. Sumber

No comments:

Isu Terkini

get this widget here