Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 23 May 2013

AMBIGA ADAKAH NEGARA WAJAR MENGHALALKAN APA SAHAJA HASUTAN RUSUHAN



Ambiga adalah LAWYARRRRR yang terlalu hebat untuk dilawan dan dibawa berdebat dalam apa jua isu. Buktinya Ambiga terhebat ketika dipersoal tentang CEC DAP sehingga dia berjaya menjadi seorang LAWYAAARRR paling petah bertutur sehingga sepatah perkataanpun tidak terkeluar kerana DAP adalah sekutu sepapat terapat. Itulah intergriti Ambiga bersuara bila terasa ada kepentingan dalam pertimbangannya.

Bergitu juga soal Adam Adli tiba-tuba setelah sekian lama berdiam angkara diserang isu CEC, sekarang bangkit dengan hajat terbaru. Mengeluarkan hujah Akta Hasutan terhadap Adam Adli dilihat sebagai pendakwaan terpilih, semata-mata mahu menghukum pihak tertentu sahaja.

"Undang-undang itu tidak relevan digunakan oleh sesiapa dan tidak boleh mengenakan dakwaan kepada sesiapa pun. ADAKAH BERMAKNA NEGARA KITA SEPATUTNYA MEMBIARKAN SESIAPA SAHAJA BERKELAKUAN SEPERTI ADAM ADLI

"Jangan gunakan sistem keadilan jenayah dan undang-undang ini dengan cara menghukum satu atau dua orang saja. kata Ambiga. Jika kita tidak boleh guna kepada Adam Adli bermakna kepada siapa sahaja terutama kepada ahli Pakatan Rakyat yang menjadi kepentingan untuk PR tidak boleh digunakan sama sekali. Malah kalau untuk pakai buat Anwar lagilah tidak dapat bukan. Bukan setakat itu, jika dipakai kepada orang bukan ahli PR tetapi bila PR nampak kesempatan raih keuntungan politik, pun tidak boleh pakai.

Jadi jawapan yang tepat hapuskan sahaja supaya sesiapa sahaja boleh buat sesuka hati hingga hancur negara ini. Walhal Karpal juga ingin contohi undang-undang Singapura untuk diterapkan dalam undang-undang negara kita tetapi adakah mereka sengaja butakan yang ISA masih releven di Singapura dan percayakah anda jika Adam Adli raky

2 comments:

Anonymous said...

Hidupkan semula Akta Keselamatan Dalam Negeri @ ISA. Tangkap Ambiga simpan sampai mampos dalam jel baru lepaskan mayatnye saje.

Barulah demokrasi.

Anonymous said...

tak de penyakit, cari penyakit...rakyat malaysia yg baik2 tak ade pun kena akta hasutan,tidak pulak hasut orang ramai .Kalau tak puas hati,sound direct jer kat ruang komen pada artikel,moga2 mereka boleh dgr dan faham komen2 yg kritis dn bernas.Tak lar bakar semangat org lain dgn menghasut utk berkumpul dan protes di jalanraya.Akar umbi pkr pun pandai ttg undang2.Undang2 di bentuk kepentingan negara,bukannya utk parti politik.

Isu Terkini

get this widget here