Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 22 May 2013

APA PERBEZAAN ANTARA ADAM ADLI DENGAN KAMBING HITAM?


Sekali fikir soal Adam Adli terasa simpati,
Dua kali fikir terasa Adam Adli sudah jadi kambing hitam.
Tetapi jika kita fikirkan buat kali ketiga, ini soal keamanan negara ini soal hala tuju negara. Sudah tentu tidak ada kompromi bagi seorang individu yang terlebih melatah.

Orang sudah kata kerana mulut badan binasa, dan inilah Adam Adli. Mar kita lihat siapa di dalam Pakatan berani bersuara dalam soal bergini?

Karpal Singh tidak bersetuju kaedah ini. Nik Abduh tidak mahu gopoh sampai terjejas keamanan negara.

Rafizi sudah tarik handbreak tidak bersetuju kaedah ini. Kecuali Wan Azizah cuba ambil kesempatan menghadiri Himpunan Setia Kawan. Apa hendak dihairankan jika keluarga Wan Azizah cuba mengejar Putrajaya dengan bermain isu seakan ini.

Cuma kali ini Adam Adli telah terkebih berucap kerana durinya diperngaruhi Anwar Ibrahim sebagai idola yang lantang bercakap. Tetapi Anwar masih mengjaga kata-kata dari terjerat seperti Adam. Cuma Adam terlampau gairah terlampau tabsud sehingga hilang kematangan untuk berfikir apa akibat jika seruan merampas kuasa berakhir dengan pertumpahan darah?

Ohhh inilah harapan Malaysia Spring dengan mempergunakan Adam Adli sebagai kambing hitam, sebagai bunga Malaysian Spring?

Gunakan kematangan untuk berfikir jika ada pihak yang cuba dan sedang membela Adam, bukankah bermakna mereka bersetuju dengan seruan Adam Adli yang sudah bosan menunggu 2018 untuk PRU14 tetapi pada tahun ini juga mahu dirampas kuasa secara turun ke jalan raya.

Adakah turun jalan raya berpiket boleh jatuh kuasa kerajaan, Jika gagal adakah berlaku letupan sana sini seperti kebiasaan rampasan kuasa di negara lain? Jika sudah berlaku letupan, pergaduhan dan merebak dari satu ke satu negeri akhirnya apa akan jadi? Adakah kita yakin Anwar dapat naik tahta dengan mudah atau Anwar boleh naik tahta setelah ramai yang mungkin hilang nyawa? Semua ini tidak mustahil berlaku dan sekali berlaku diluar jangkauan kita bermakna 1000


1 comment:

Anonymous said...

memang tak ada beza anrata Adam Adli dan kambing walaupun apa warna kambing tersebut, Adam ini tiada otak seperti kambing hitam atau kambing multi warna.
Menyeru kepada rusuhan akan memusnahkan negara, memusnahkan segala apa yang telah kita bena puluhantahun, mahukah kita sebagai warganegara yang baik membiarkan negara kita dirosakkan oleh kambing yang namanya Adam Adli ini?
Kita ada saluran dan saluran untuk jatuhkan kerajaan adalah pilihanraya dan ini dipersetujui oleh kebanyakan pimpinan parti politik samada BN atau PR.

Isu Terkini

get this widget here