Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday, 16 May 2013

Kisah Siapa Yang Blackout Ustaz Kazim


Assalamualaikum w.b.t..
Dua tiga menjak ni menangis hati aku membaca hinaan dan makian penyokong pakatan rakyat ke atas Icon aku USTAZ KAZIM ELIAS AL HAFIZ...

bersabarlah duhai hati... Ustaz di cop sebagai, "ustaz palsu", "ulamak haram jadah", "ustaz celaka ", "ustaz akhir zaman", ustaz neraka", "ustaz giler glamor", ade yg suruh ustaz cop lambang UMNO di dahi, sedangkan anak murid ustaz yg merupakan penyokong pakatan juga kata "aku dulu berguru dgn ustaz,

berkatalah benar walau pahit..aku malu", mcm2 lagi ayat berbentuk hinaan. Semua nya kerana video yg bertajuk "WAJAH SEBENAR USTAZ KAZIM"...Aku tau aku pun x berapa nk bijak pasal agama ni, tp aku tau Ustaz x penah tolak hukum hudud, cuma dia kata blum dilaksanakan....

Ade dlm satu siri ceramah beliau, beliau juga menggesa kerajaan membuat draf hudud, kte perlu ade usaha utk melaksanakannya, satukan umat islam di negara ini kemudian kte laksanakan.. itu sedikit sbyk kata2 nya...

berlapang dadalah mendgr hujah beliau, kte perlu bersyukur dgn islam di negara kita..x sperti negara lain..islam sgt bebas diamalkan. itu nikmat yg allah beri...Ustaz pun manusia biasa ade juga kesilapan nya.

Dia baru wat salah ckit mcm ni korang dh melalak2 mcm org tak sedar diri... FAHAM x knp aku ckp korang x sedar diri?

Kau hina ustaz kazim ni byk mane pun, kau kne sedar ilmu dia lagi tinggi dari kau.. Dalam dada dia tersemat 30 juzuk al-quran...KAU ADA?

Kalau ade alhamdulillah, sape yg xde tu, buat2 scan diri sendiri... sibuk isu BLACKOUT la.. hati kau sendiri MALAP2 ALA BLACKOUT kau perasan x?

Korang ske perkataan blackout kan? Org yg hati dia x BLACKOUT (maksud aku terang la), dia xkan maki2, tegurlah secara berhikmah, hormat la ckit Ustaz kazim tu ustaz kot...

Hormat la dia mcm kau hormat Ustaz Azhar Idrus dan Tok Guru Nik Aziz tu... Kau kalau ustaz sebelah kau salah ckp, korang buat2 mata mcm BLACKOUT kan.. telinga sekali SHUTDOWN.. btul ke salah ke kau angguk je.. xde plak kau nk menegur dgn ayat mcm bgus korang....ni antara ayat famous korang guna "ini soal akidah","hukum allah jgn main2", "jangan persendakan islam"....mcm2 lg la... bwak2 la bersabar ckit...jgn disebabkan satu perkara yg ni korang hentam ICON kesayangan aku mcm tu.

Masa tok guru putar belit pasal Nabi Muhammad...ustaz kazim tegur perbetulkan supaya kita x keliru... tp kte fhm la tok guru tu manusia biasa..ade wat salah... korang x melenting kan? yg xtahan korang angguk plak tu... Bila tok guru ckp, al-quran tu pasal politik dr ayat satu smpai habis...

ustaz azhar yg menegur n perbetulkan supaya kte x keliru... korang melalak x? masa tu korang x pertahankan islam plak...apsal? BLACKOUT mata n telinga jugak masa tu? Masa mashitah tersalah ulas dlm metro, ustaz azhar perjelaskan... masa si ustaz scooby doo permainkan Nabi Muhammad, ustaz kazim btulkan....

ULAMA DAN PARA ILMUWAN ADE CARA SENDIRI UTK TEGUR MENGUR DAN TERIMA... kita plak nk gaduh2 n ckp mcm bgus tu nape??

Bab memaki2 ulama, tok guru n ustaz.... x kira la parti mne2 pun..sila hentikan ok semua2 ni...x kesahla UMNO ke..PAS ke...

DAP ke (ade ustaz ke kat DAP, ignore je), dalam pada mereka tersasul ckp dan sebagainya, ade juga kebaikan yg mereka beri jika kte cari...

jangan asyik carik salah org je, scan diri sendiri dulu. Jom kita semaikan kecintaan dan kasih sayang, bukan kebencian dan kemarahan...ok saudara n saudari, sy x niat nk marah just menyatakan isi hati sy..

saya mohon maaf sgt2 jika sebelum ni atau dlm catatan sy ni ade meggu mne2 pihak...utk last ni sy letakkan komen ustaz kazim utk membela dirinya dpd fitnah dan sebagainya..sy copy kat page dia k..bukan reka2.. :"Saya sgt konsisten menyokong pelaksanaan hukum hudud dan tak pernah menukar kpd apa bentuk lain pendirian saya..

knp hanya tgok sekerat ucapan saya tanpa melihat kseluruhan ceramah saya sejak belasan tahun dulu saya penyokong tegar hukum hudud..adakah dgn sy menegur dan menasihati organisasi sudah dianggap salah..ingatlah yg tak boleh ditegur dan sentiasa betul ialah Allah,Nabi dan Agama..selain itu samada parti,pemimpin,ulama,ustaz dll adalah makhluk yg ada melakukan khilaf dan salah" UKESekian terima kasih.

Wasalam. Nurul Nabila

**PecahPalakMikir bersetuju dengan pendapat penulis. Untuk pengetahuan anda tahap pendidikan penulis bukan alang2 tetapi pada usia yang masih muda tahap kritisnya buat PPM tabik!!!

9 comments:

mat tarbus said...

ustaz ni tak ada la cite pasal politik.. tak de la nak kafirkan orang.. tak de la jadi tuhan ampunkan dosa zina mustapha ali, tak ada la nak ludah muka orang mcm tok aziz tua kutuk tu.....

Kamal Hafizi said...

Ini la ustaz terbaik pnh aku folkow

dewa anvar detected said...

PUAK PR NI MMG OTAK DIA DAH DI BASUH DENGAN AIR NAJIS. SEBAB TU DAH TAK BOLEH BEZA BAIK BURUK. PUAK2 NI BUKAN BOLEH KMEN BAIK2 DAH... KENA KOMEN TAHAP HINA SKIT... DEPA KATA UKE ANJING, DEPA TU TAHAP BA ALIP BA YA DAH... PTUIHHH!

jonnyszetalk said...

Setakat yang saya ikuti isu Hudud ni..apa yang saya nampak hanyalah PAS mensensasikan isu ni.Apa yang Ustaz Kazim kata tu betul..kerajaan tak tolak hudud cuma belum dilaksanakan.Dalam isu ini Tun M ada hantar surat kat Ustaz Nik Aziz masa tun M jadi PM dulu bila Kelantan buat draf Hudud.Pernah tak PAS ceritakan isi sebenar surat Tun M?Apa yang Tun M kata?Yang kita dengar dalam ceramah PAS..Tun M tolak hudud..UMNO tolak hudud.Ini tak adil.Apa² pun..kita doakan semoga kita semua selamat dari semua fitnah ini..kita kuatkankan perpaduan sesama kita.

Zirq kusma said...

alhamdulillah..sama r..sy sokong ustaz kazim..sbb die berani...

Anonymous said...

Ustaz saya minta jangan berhenti berceramah kerana saya amat-amat meminati ustaz...Ustaz adalah yang terbaik sekali..

Anonymous said...

Ustaz,teruskanlah dakwah tuan.Walaupun saya tinggal di Sarawak saya tetap mengikuti kuliah2 tuan melalui cd,vcd n youtube.

U are still my favourite ustaz.

shahrul hafiz said...

ustaz kazim elias..kami tetap menyokong ustaz..

Anonymous said...

Saya SAYANG USTAZ KAZIM.....

Isu Terkini

get this widget here