Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday 20 May 2013

Pakatan Rakyat Gelabah Dengan Kehadiran Mukhriz Sebagai MB Kedah.


Pakatan menyelar Menteri Besar Datuk Muhkriz Mahathir dengan isyarat pertanda kemunculan pentadbiran "mini Mahathirfiraun" di negeri Kedah.

Wakil Rakyat Alor Setar daripada PKR Gooi Hsiao Leung berkata, Kedah menuju hari hitam dan kemerosotan kebebasan demokratik. Semua angkara kegagalan mereka mendapat stadium untuk berhimpun demi Blackout 505. Kononnya kerajaan terdahulu membenarkan apa sahaja aktiviti kerajaan. Tetapi itu alasan mereka, cuba tanya balik kalaulah BN zaman MB Kedah dari PAS. Mohon stadium untuk kempen hasut rakyat jatuhkan kerajaan Kedah masa itu. Benarkah ianya dibenarkan?

Semua itu gimik Pakatan semata-mata. Hakikatnya kehadiran Mukhriz membawa satu damensi baru buat Kedah. Kedah bakal bongkar segala najis yang ditinggalkan Pakatan setelah kalah PRU13. Tetapi dalam masa yang sama Mukhriz bertindak merapatkan semula hubungan sesama islam tanpa memperdulikan parti apa. Ini adalah kaedah yang amat menakutkan Pakatan. Jika Mukhriz mahu menyatukan rakyat Kedah perkukah dua membenarkan gejala menghasut berluasa di Kedah?


No comments:

Isu Terkini

get this widget here