Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 26 June 2013

Kebiadapan Sally Yen Disahut KDN Dan ABBY You Mahu Sekali Ke?


Fenomena sengaja bangkitkan isu perbezaan kepercayaan dan agama sebagai subjek perdebatan di alam maya. Ini adalah melampau dan lebih melampau jika Abby sanggup membela pendirian Sally Yen yang mengaitkan Rasulullah sebagai seorang gila sex. Atas alasan itu kepercayaannya.

Apabila Abby diserang oleh pelbagai pihak dia mula alih isu kenapa tidak ajarnya. Itulah sikap Abby yang ingin tumpang populariti dalam isu-isu panas semasa tanpa memikirkan impak membenarkan gejala sebergini menular. Pada Abby lantaklah kepada sesiapa hendak menghina kesucian Rasulullah S.A.W. Hakikatnya jika masyrakat mula membiarkan gejaka ini berluasa tanpa dikawal, ianya ajar mendorong pelbagai pihak lain untuk tampil membicara isu sebergini dengan lebih dahsyat lagi.

Adakah Abby berkelakuan bergini kerana Sally Yen penyokong tegar Pakatan Rakyat? Sehingga lupa asal usulnya.

Tidak mustahil boleh mencetuskan perperangan perbezaan agama di negara ini. Masa itu Abby hendak kata apa? Kerana ketika seorang kita ajar memahami siapa rasulullah tetapi pada masa yang sama 10 orang datang dengan kebih biadap.

Ini bukan masanya untuk ajar tetapi tindakan tegas perlu diambil oleh KDN demi memelihara keharmornian negara ini. Jangan jadi macam Abby yang singkat akal tanpa meneliti bahagian akhir rukun negara.

Kepercayaan kepada Tuhan
Kesetiaan Kepada Raja dan Negara
Keluhuran Perlembagaan
Kedaulatan Undang-Undang
Kesopanan dan Kesusilaan

Sesuatu apa yang hendak diperdebatkan mestilah ada adatnya bukan memaki-hamun degan penuh emosi. Akibatnya perbuatan ini boleh menjadi bahaya kepada keharmonian negara.

Rasanya Abby semasa jadi artis popular bila ada isu menyentuh dirinya terus melenting tetapi isu ini menyentuh keperibadian Rasulullah.

2 comments:

Anonymous said...

Ini lah sally Yen yang sebenarnya. http://sexybabesimages.blogspot.com/2010/01/cute-chinese-girls-wallpaper.html

Anonymous said...

dia macam hina agama@ penganut anutan die jer....penganut kristian gila seks?

apa kata pihak gereja?

Isu Terkini

get this widget here