Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 11 June 2013

Kemelut Cybertrooper BN Sarawak Part4 CYWAR ROOM PART2



PPM rasa ada keperluan untuk lanjutkan isu ini apabila terbaca penulisan Protonace.Blogspot yang PPM tahu mereka adalah SUPP.

(klik untuk link blog) But the fact is, this morning after having the “coffee time” found out none of the blogger in Sarawak which is suppose under the umbrella of UMB Sarawak should have a share from the 3 Million! according to Pecah Palak Mekir (PPM) and the amount money they getting is RM ZERO! Tentulah bercanggah dengan apa PPM ceritakan disini Cywar Room Part1(klik untuk link blog)

Tentulah PPM tidak faham apa sedang berlaku? Sedang jentera media yang setia berjuang penuh dengan habuan maki-makian, berpeluh berperang dengan serba daif. Adakah ini boleh dirumuskan sebagai PERJUANGAN MEDIA CYBERTROOPER ADALAH TIDAK PENTING ATAU ADA SEBAGAI ALASAN LAIN?

Sejauh mana ahli politik kita rasakan pentingnya memantapkan perjuangan media? Satu bedah siasat perlu dilakukan dan satu kajian terperinci perlu dikaji malah satu blueprint yang mantap perlu dibentangkan, jika kita rasakan cybertrooper diperlukan untuk PRN dan PRU14 nanti.

Yang pasti PPM amat bersetuju dengan ungkapan Audie61.
(klik untuk link blog) WE NEED TO CLEAR OUR NAME AND MY FRIENDS THE TIME IS APPROPRIATE NOW BEFORE OUR NAMES ARE BEING USED FOR THE WRONG REASONS AGAIN.

Juga PPM terdengar suara UnreportedNews: 
(klik untuk link blog)
Berbalik kepada saat-saat ketika aku dan rakan karibku; Melanau Bloggers ketika "berjuang" di ambang PRU 13, aku tidak nafikan memang ada segelintir ahli-ahli politik yang "memahami kesukaran" yang kami lalui dan menghulurkan sedikit bantuan kewangan kepada kami.


Namun sadisnya, mereka yang betul-betul mengerti keadaan kami teramat sedikit malahan tidak kurang juga ada yang memberi janji-janji yang hanya berakhir dengan "air-liur" sahaja namun kami tetap akur dan meneruskan perjuangan.

Ingin aku tekankan disini, perjuangan aku dan rakan-rakanku (dan juga PPM) bukannya berpaksikan kepada wang ringgit semata-mata dan walaupun semuanya kami buat atas dasar sukarela, kadangkala ada masalah melanda (berkaitan dengan blogging-peralatan rosak, broadband, internet dsb), sekali sekala dihulur bantuan ringan jugak rasa bebanan tu.Aku juga sedar, sebagai blogger-blogger indipenden yang tidak bernaung di bawah UMB Sarawak memanglah kami tidak layak merasai apa-apa "keistimewaan" yang mungkin dinikmati oleh rakan-rakan blogger kami dalam UMB. cerita-cerita lama hingga hampir 4 tahun mereka berjuang.

Siapa mereka semua ini? Cuba tanya adakah mereka ini sedang melobi jadi calon? Atau mendapat nikmat kenaikan gaji? Atau mungkin jugalah mereka termasuk PPM tidaklah popular macam Papagomo. Tetapi tahukah anda PPM di PRU13 lepas adalah no dalam senarai blgr dan UnreportedNewas pernah ditempat no 2 malah MalanauBlogger sering menjuarai tempat no 1 sebagai blog paling banyak dibaca di Sarawak. Bergitu juga Audie dan Prontonace di antara yang tertinggi ranking kedudukan dalam senarai blgr Sarawak.

Persoalannya adakah BN cukup sedar, bahawa generasi baru dikawasan luar bandar menggunakan medium internet? Adakah BN Sarawak sedar 70% kekuatan Pakatan Rakyat adalah jentera alam maya yang berkempen tanpa kira hari dan masa. Akhirnya segala isu yang meletup di alam maya akan turun ke siri ceramah disetiap ceruk negeri. Kemudian sambutan ceramah akan disalurkan ke alam maya. Dulu keputusan PRU12 2008 BN Pusat tidak jangka kekuatan alam maya menentukan nasib PRU13. Malah blueprint dan rancangan sejak 2008 Red Bean Army yang bergaji RM3000 sebulan telah menghasilkan fenomena sunami undi cina di PRU13.

PPM pernah terdengar suara seseorang dari majlis tertinggi jentera PRU13 BN Sarawak, yang mengatakan "PRU13 ADALAH LATIHAN MEMANTAPKAN JENTERA HADAPI PRN SARAWAK YANG MUNGKIN AKAN BERLANGSUNG LEBIH AWAL"

Tetapi sedarkah kita yang kerja jentera turun padang adalah lebih bersifat bermusim berbanding jentera Cybertrooper yang tiada masa bercuti. Jadi adakah pengalaman PRU13 adalah latihan berjuang dalam kedaifan? Atau bagaimana untuk rumuskan? Walaupun apapun cuba bandingkan dengan iklan DAP ini

Apakah matlamat disebalik iklan ini? Adakah ini agenda baru untuk persiapan jentera PRN dan PRU14? Rasanya dulu sunami undi melayu, kemudian PRU13 sunami undi cina dan nanti PRN dan PRU14 sunami apa pulak?

Adakah semua ini adalah mustahil akan berlaku kepada Sarawak kerana kejayaan BN Sarawak di PRU13 adalah luar biasa? PPM ingin menyeru kepada semua blogger dan cybertrooper Sarawak marilah kita bersatu dari cengkaman dan bebas dibawah satu bumbung perjuangan. PPM akan cerita siri terbaru PERANG SAUDARA dalam episod seterusnya.

10 comments:

Salfian Nawawi said...

Aku sedar semuanya ini adalah atas nama perjuangan dan setiap perjuangan itu mesti ada pengorbanan tapi sampai bilakah aku harus "berkorban" atau dijadikan "bahan korban", agak-agaklah sikit tu kalau nak "makan" tu .. tak gitu PPM? Kekeke!!!

Anonymous said...

Kalau BN xberubh sik, mmg hancus PRN!! Ini kali lah PPM!!!

Anonymous said...

Setelah menunggu sehingga siri ke 4, kami warga Swk masih tertanya-tanya.
1. Masa PRU13 yg lepas, PPM bertugas dgn atau utk siapa?
2. Apakah "boss" PPM masa PRU13 yg lepas mewakili sebahagian besar rakan2 media sosial yg menyokong BN samada penulisan mereka di Blogs, FB atau Twitter?
3. Pada PRU yg lepas, BN Swk menang 25 kerusi dari 31 kerusi yg dipertandingkan, pengaruh kempen PPM serta rakan2 cybertrooper kamu sampai sejauh mana? Ada sampai Telang Usan atau Selangau atau Julau atau Sebuti atau Kapit atau Beting Maro..?
4. Cuba PPM nyatakan tajuk-tajuk blog PPM yang menandakan PPM dan team PPM telah buat,yang menandakan PPM telah berjuang mati-matian untuk jentera BN untuk seluruh Sarawak semasa PRU13 yang lepas.

Anonymous said...

Oo madik PPM or Mohd Fezal..nemu nuan jakuk iban..?
Listen to me kaban..aku tok generasi ke 3 urang bangsa dayak yg nyukong Parti BN di bumi Kenyalang tok..aku nemu nuan urang Malaya..aku udah start kempen dalam Media sosial since 2009..do you really undestand the political issue di Sarawak..you jgn bawak budaya politik di Malaya nun di sitok..u tgk keputusan piliharaya yg lepas, sapa byk sukong BN..u duduk bandar apa tauk..byk isu politik di Swk hanya berkaitan dgn hal Tanah, Dam, Balak, Minyak dan serangan peribadi pada Taib Mahmud dan keluarga nya..aku urang iban..tidak ada urang iban di negara lain kecuali di pulau borneo ini..isu Tanah dan adat sgt sensitif..nuan nak nemu utai..memang ada kes tanah adat kami dicerobohi secara tidak betul..tapi tidak semestinya semua salah BN..saya sokong PBB sebab itu parti Bumiputera..dlm keluarga aku bisik urang melayu, melanau, bidayuh enggau urang ulu..kami bumiputera Swk bukan bumiputera Malaya..awak cakap awak "Pejuang Bangsa & Agama"..dari tulisan awak aku brani cakap awak bukan pejuang sejati..u punya tulisan semua crita pasal "duit"..saya sudah chek u punya blogs..semua tulisan u semua crita politik..nadai bisik crita perjuangan rakyat..aku ahli PBB sudah lamak..u kecik agik udah aku berjuang utk parti BN Sarawak..u sudah bikin malu kami urang BN Swk..aku mahu nasihat nuan kaban..hati2 dgn bahasa kamu..ini bukan politik di Malaya nun..kalu u mahu tarik perhatian, saya nasihat kamu telanjang bogel di market satok, gerenti satu Sarawak tahu..aku enggau geng2 aku asal ari rumah panjai semua skulah tinggi ari nuan..we fight for PBB becoz our succes now is becoz BN is better than other party..BN tidak perfect..ada jugak urang politik BN yg tidak iklas..kami akan tegur sidak ya cara bagus tanpa memalukan Parti BN..kami tidak mintak apa2 dr PBB or BN atas perjuangan kami..kami cuma mahu kerajaan BN Swk bagi harapan dan gerenti the survivor of Bumiputera Swk..Itu u tidak faham..skarang kami semua sedang perati u punya movement..inikali kami kasi chan sama u..saya urang kristian..u urang Islam..u faham ka itu maksud "Jihad"..aku rasa perjuangan kami lebih "Jihad" dari kamu..ingat nuan jakuk aku tok madik..Sekian..nadai niat menghina or mau kelahi..niat aku tok iklas..ma kasih

Anonymous said...

Semua org dlm BN ada peranan & pendekatan dlm perjuangan. Yg Anon14 mengamuk mungkin dia terasa atau mungkin dia terkena cili...

Anonymous said...

Fuhh Anon14 siap sebut nama tapi tak berani dedah diri? Siapakah manusia yang marah sangat nikah?

Anonymous said...

Ano/14(14.54),
awak tak terasa juga ka..?..hahaha
awak pejuang Bangsa & Agama mcm PPM juga ka..?
Bisnes masa PRU13 yg lepas tak beri awak byk untung ka..?
Sundal politik dtg dalam berbagai bentuk..sekali imbas mereka akan bercakap seolah-olah roh Rosli Dolby atau Rentap merasuk tubuh mereka..tapi bila diperati betul2, rupa2 mereka ini cuma "Soldier of Fortune"..
semua kawasan Bandar utama dah di kuasai..tak sabar nak tengok kawasan 'Sub-Urban' dan rural di rampas pulak..politik org bumiputera dari dulu sampai skarang begini la corak nya..tabur je duit depan mereka..gerenti bergaduh dan berpecah..nasib baik ada polisi Kouta Bumiputera dlm berbagai perkara, kalu tidak, mampus lingkup..bukan nya pandai sgt meniaga, ada yg kaya sebab pakar dlm urusan "Ali Baba"..
ada yg terasa ka..?..hahaha..
aku peduli apa org kata pasal komen aku..asal aku hidup cukup makan dah la..kan aku orang Bumiputera..hahaha..

Anonymous said...

tolong komen pedas2 lagi..
lagi banyak org baca lagi tinggi ranking naik mahhh..
PRN tidak lama lagi..kalau ranking naik, boleh dapat offer lumayan mahhh..boleh tebus itu barang kemas RM5000..
kalau tiada offer bagus dari BN, kita hantam BN saja..
peduli apa..sukati dia punya mak lah..
SWP boleh offer insuran,
PKR boleh offer jadi PM or Minister..or sek bebas..hantam depan belakang atas bawah..
DAP boleh offer semua perfect, kalau tidak perfect, kita ubah sampai jadi perfect,and
PAS boleh offer you masuk Syurga..
mau hidup mahhh..beras mau beli..road tax mau bayar..internet mau byr..
Demi Agama, Bangsa & Negara..?!
kah..kah..kah..
Cemerlang, Gemilang, Terbilang dan Terjalang..kah..kah..kah..
No Money No Write No Support..
Syabas Melayu..Forever Subsidi..Ali Baba..tidak Melayu hilang di Dunia..oh ya..di Dunia Maya..Hebat PPM..gua caya lu lah..

PecahPalakMikir said...

suara Anon14 19.21 aku kenal lah..

PecahPalakMikir said...

Sebenarnya lebih bagus searang berdepan dari serang sembunyi tanganbtapi kaitkan orang lain sebagai persalah

Isu Terkini

get this widget here