Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 2 June 2013

Nik Aziz Berikrar Sampai Mati Enggan Bersatu Kerana Undi Melayu Sokong PAS

Inilah laungan berkali-kali bermain dibibir Nik Aziz. Semakin usianya lanjut selagi itulah hatinya semakin keras. Tabiat ini memang sering berlaku kepada orang-orang tua bila mana kekerasan hati melayan sifat marahnya semakin meluap-luap sekeras batu kongkrit. 

Tiada siapapun dapat menjawap dengan tepat kenapa Nik Aziz jadi bergini, hanya Allah dan dirinya sahaja tahu apa yang sedang bergolak didalam hatinya.  Untuk apa kita memujuk orang yang sememangnya keras hati, kelak akhirnya kita pula diceca dan dicaci malah pernah telintas hatinya hendak ludah ke muka buat siapapun pandai-pandai tampil mengusulkan perpaduan.

Mungkin Nik Aziz cukup gembira dan yakin ini bekalan kejayaan dirinya sehingga menghembus nafas terakhir. Bakal menjadi sejarah perjuangan yang bakal disampaikan kepada anak cucu cicitnya yang atuk berjaya keras hati menentang perpaduan ummah sehingga akhir nyawa.

Satu sejarah yang cukup menggembirakan hati Nik Aziz dan adakah Nik Abduh bakal mewarisi tahap keras hati bapanya?


Seperkara lagi sebenarnya Nik Aziz berjaya menghimpun semua orang melayu bersatu menumbangkan kegemilangan UMNO sehingga Nik Aziz bersangka perpaduan itu hanyalah isu terdesak UMNO mempertahankan saki-baki kuasa. Kalau tidak percaya amatilah benar-benar carta ini.

Mungkin jumlah 680'567 orang melayu yang sokong Pakatan Rakyat lebih besar dari 4'782'383 pengundi melayu yang sokong Barisan Nasional.

Mungkin kerana selama ini orang UMNO tidak sedar yang semua orang bukan melayu telah berjaya diislamkan oleh pendekatan PAS selama ini?

Sebab itu Harakah tidak pernah keluarkan kenyataan undi dari orang melayu sebab antara melayu dan bukan melayu sama sahaja dan dapat memenuhi cita-cita PAS untuk laksanakan negara islam tanpa sebarang tentangan.

Oleh itu marilah kita bersangka baik mungkin kaedah Nik Aziz bakal selamat untuk dijawap di akhirat nanti. Hanya Allah yang mengetahuinya.

6 comments:

Anonymous said...

Dia amat takut sekiranya PAS dan UMNO berbaik sangka maka tidak akan ada fatwa-fatwa baru yang boleh dikeluarkannya.

Nik Aziz janganlah mudah sangat meludahkan orang lain. Apabila Allah swt keringkan air lior kamu, maka saat itu barulah kamu sedar betapanya air lior itu besar guna untuk kehidupan anak Adam.

Anonymous said...

Tak pe la maknanya dah dekat sangat unno dan pas nak bersatu.........ingat kat pok nik cepat2 bertaubat.....

Anonymous said...

Tak mengapa nanti bila kita pulang jumpa Allah kita pakat2 jawap depan Allah

Anonymous said...

Olamak bingai. Nama je tok guru. Otak letak kat jamban.

Anonymous said...

PONIK TELAH MEMBUAT PERJANJIAN SULIT DGN ANWAR, KARPAL, LIM GUAN ENG & LEE KWAN YEW. PONIK LEBIH MENYAYANGI PENJANJIAN SULITNYA DARI UMMAH BERSATU. SEDIHNYA DGN MAKHLUK AKHIR ZAMAN NI PONIK & SEKUTUNYA.

Anonymous said...

Umno nk ajak Pas besatu tapi mengata ulama depa mcm2... mana depa mau.. DAP & PKR x mengata ulama Pas.. hormat lagi ada la..

Isu Terkini

get this widget here