Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 2 July 2013

Video Anwar Sanggah Kenyataan Azmin Dalam Parlimen

Siapa tidak kenal Anwar Ibrahim yang amat dibangga-banggakan Pakatan Rakyat sebagai penasihat ekonomi Selangor, walaupun kayu ukur kemampuannya terlalu jauh untuk dilebel sebagai berjaya. Tetapi apabila Azmin memuji-muji kewibawaan Sanator Datuk Seri Abdul Wahid dari bekas seorang Ketua Pergawai Eksekutif Maybank sebagai Jabatan Perdana Menteri. Berjaya memberi jawapan yang tepat menyentuh kadar 3 peratus pengangguran negara.

Azmin menifatkan jawapan diberi lebih tepat dan baik berbanding Menteri yang berpengalaman lain. Tetapi mungkin kerana Anwar terasa dirinya jaguh pakar ekonomi, menyebabkan dia bangkit menunjukan kehebatanya dan secara tidak langsung menyanggah pujian Azmin. Kononnya Abdul Wahid hanya berpandu kepada teks tetapi anda tonton sendiri apa jawapan balas yang akhirnya menyebabkan Anwar boleh berfikir siapa lebih layak berbicara soal ekonomi negara. untuk pengguna hanphone klik disini


4 comments:

Fikir Tajam said...

Artikel ini telah saya hujahkan di KNKB (kkamdias.blogspot.com) pada June 28, 2013 at 6:09 PM. Sekadar untuk berkongsi fikir/renung.

Anwar hanya BUDAK SASTERA LULUS GENERAL DEGREE sahaja!

Lupakan siPELIWAT ini.

Bukan sahaja demokrasi diliwatnya malahan keyakinan diri anak lelakinya pun diliwat sama. Bukankah Ikhwan terus bawa diri ke US tak berani balik Malaysia?

Anwar memang SAH PELIWAT! Hanya yg otak DILIWAT Anwar sahaja yg masih puja mamat ni.

Lihat di bawah ini (Mathematical Reasoning/Penaakulan Mantiq Tingkatan 5 aje):

Premis 1: If p then q
Premis 2: Not q
Conclusion: Not p

Kes I: p = Anwar TIDAK MELIWAT, q = Anwar BERSUMPAH

Kes II: p = Anwar TIDAK MELIWAT, q = Anwar menjalani ujian DNA

Kes III: p = Anwar bukan PELAKON DALAM VIDEO, q = Anwar MENYAMAN DATUK ESKAY

Nota:

1. Kes II sangat mudah difahami. Ibarat memulakan perlawanan bolasepak atau badminton di mana wang syiling dilambung. Keputusan lambungan syiling ialah Head (Kepala) atau Tail (Ekor). Maknanya kebarangkalian P(Head) = 1/2 = 0.5. Begitu juga P(Tail) = 1/2 = 0.5. Maknanya setiap kesudahan (outcome) mempunyai kemungkinan/kebarangkalian berlaku sebanyak 50%.

2. Begitu juga jika Jabatan Narkotik membuat ujian urine/kencing ke atas sesiapa yg disyaki terlibat dadah. Keputusannya adalah sama ada positif ataupun negatif. Kebarangkalian seseorang itu didapati positif atau negatif masing-masing ialah 1/2 = 0.5 @ 50%.

3. Justeru tidakkah Anwar punya peluang 50% yakni kebarangkalian untuk membuktikan dirinya bukan PELIWAT Saiful adalah 1/2 = 0.5. Beliau MENYALAK yg dia tidak bersalah meliwat Saiful TETAPI ironinya peluang untuk membuktikan dirinya betul TIDAK digunakan! Sampai sekarang Anwar tidak berani menjalani ujian DNA. Keputusan ujian DNA itu adalah sama ada SEPADAN atau TIDAK SEPADAN. Jika benar dakwaan Anwar bahawa beliau tidak melakukannya sudah pasti keputusan DNA kelak tidak sepadan dengan sampel yg ditemui di dubur Saiful!

4. Untuk fahamkan Kes I, II dan III sila teliti betul-betul:

TIDAK TIDAK = YA

BUKAN BUKAN = YA

5. Ironinya ramai Profesor Matematik Melayu/Islam termasuklah Prof Shaharir Mohamad Zain yg terbilang dengan istilah molek-molek seperti PeMelayuan Matematik, PemPribumian Matematik, PengIslaman Matematik tetapi akhirnya telah melakukan PengKebumian Matematik dalam isu LIWAT Anwar ini. Sejak 1998 lagi. 15 tahun berdiam diri! Mangalahkan Pak Lah Si Flip-Flop itu.

Anonymous said...

Untuk menilai kes ini tidak perlu teliti sangat. DNA Anwar Ibrahim memang sudah dimiliki oleh makmal sejak tahun 1998 lagi. Jadi kalau hendak membuat perbandingan DNA, boleh digunakan terus dari DNA yang terdahulu dan tidak perlu DNA yang baru. Ini perkara yang amat senang untuk difahami dan tidak perlu ke universiti hanya untuk tahu menilai perkara remeh temeh seperti ini. Tapi kalau sudah dilahirkan bodoh, sampai bila pun akan bodoh mengalahkan lembu.

adnan said...

Manusia kalau dah 'terlebih' pandai dan dicampur pulak dgn hati hitam macam jadam,,mungkin tak pernah solat juga..agama islam tapi tak faham ap tu islam..komen depa memang lah mengalahkan tuhan...
Hello yob...Quran di turunkan utk kita jadikan panduan yob oi...Didalamnya ada segala jalan penyelesaiannya..tak payah nak bermath math macam hang.berlojik lojik mcm hang..
Cukup cukup la buat dosa memanjangkan fitnah tu..takut sok habih pahala(kalu pun ada la)hang kena bagi kat org yg firnah tu kawan...hehehehe..renung renung kan lah...
Bersihkan hati kita..Insyaallah akan aman dunia kita juga.

Anonymous said...

Hang tidak di tempat dia, klu hang kena aku rasa, mungkin dah lama tiada kat dunia kot..

Isu Terkini

get this widget here