Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 21 August 2013

DAP Sedia Memerintah Dengan Saksama


DAP tidak akan sesekali meminggirkan mana-mana kaum di negara ini walaupun terdapat pihak tertentu mendakwa parti itu mengamalkan sentimen perkauman yang menebal dengan hanya membela kaum Cina.

Memang sedap mendengar ucapan manis DAP cuma dalam pemilihan CEC tidak pulalah dipraktikan amalan ini. Jika datang musim mengundi mulalah kaedah membodek orang melayu supaya setia memilih orang DAP. 

DAP jenis cepat melenting bila ada sikap sesetengah ahli parti politik yang melabel parti itu sebagai anti Islam Kononnya itu adalah satu bentuk tuduhan melampau kerana hanya mengundang rasa marah rakyat terhadap DAP yang selama ini juga membela nasib semua kaum. Tetapi hakikatnya DAP sememangnya bergitu sering berpura-pura sementara belum beroleh kuasa. 

Kita boleh lihat bagaimana DAP membeza-bezakan warga cina dan melayu di Pulau Pinang. Almaklumlah orang melayu hanya peratus kecil mendiami Pulau Pinang. Namun bergitu antara melayu belum sedar bergaduh sesama sendiri dan memberi ruang dan perluang buat DAP.

No comments:

Isu Terkini

get this widget here