Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday 19 August 2013

MAT SABU SEMAKIN MERACAU DENGAN ARAHAN SIAPA

Mat Sabu adalah nama yang tidak releven lagi di mata warga Kedah khususnya rakyat Pendang. Sebab itu dirinya gagal petahankan kerusi Pendang. Dulunya bukan main berkata:

1.Pegangan saya selaras dengan pegangan Khomeini LaknatuLLAH, 

2. Saya mengajak kita meneladani Khomeini LaknatuLLAH dan meletakkan namanya sebelah nama Nabi Yusuf as, 

3. Saya mengajak kita semua mencontohi Khomeini LaknatuLLAH, 

4. Saya kagum dengan Khomeini LaknatuLLAH, 

5. Saya meneruskan pencarian pemikiran politik saya dengan membaca hasil-hasil tulisan Khomeini laknatuLLAH, 

6. Saya memuji Khomeini LaknatuLLAH yang memberi orang Kristian di Iran hadiah pada hari Krismas sehingga mereka terharu,

Sekarang bila diajukan soalan adakah awak syiah, enggan pula menjawapnya. Bergitu juga bila Mat Sabu di tolak pada pasca PRU13.
 

Mohamad atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu tewas pada calon BN itu yang memperoleh 32,165 undi dan menang dengan majoriti 2,638 undi

Mat Sabu sebelum ini kalah dalam dua PRU bagi kerusi Parlimen Kuala Kedah pada 2004 dan Parlimen Kuala Terengganu pada 2008.

Beliau turut meluahkan rasa kecewa kerana gagal mempertahan kerusi Parlimen Pendang yang disandang Datuk Dr Mohd Hayati Othman walaupun kawasan itu telah dikenali ramai sebagai kubu kuat Pas di Kedah.

“Saya kecewa kerana gagal pertahankan Parlimen Pendang namun saya tidak terima kekalahan ini lagi kerana saya akan buat kajian dan semak semula peratus undi Siam.

“Masyarakat Siam yang keluar mengundi di Sungai Tiang adalah luar biasa manakala di Tokai tidak mengalami masalah.

“Kemungkinan ada unsur-unsur penipuan di kawasan itu,” katanya, tetapi pernah manusia ini berlajar tentang penerimaan qada dan qadar. 

Mat Sabu hakikatnya tidak boleh meneruskan perjalanan politiknya jika tanpa sokongan kuat dari pengaruh DAP dan adakah segala tindak tanduk Mat Sabu berkait dengan pengaruh DAP?

No comments:

Isu Terkini

get this widget here