Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 24 September 2013

Anwar Jatuh Kerana DAP Hingga Terpaksa Raih Simpati Tun Dr Mahathir

Selepas pasca PRU13, Anwar semakin tenggelam dengan dunia malangnya. Semua hasil semangat setia kawan DAP. Tetapi Anwar yang merana. Akhirnya siapa yang dicari? Tun Dr Mahathir juga tempat memulihkan kredibilitinya.

Jika diamati sejarah Anwar terlampau kerap mengharungi dunia malang. Anwar merana kerana dipecat serta terpalit pelbagai kaitan bermula dari isu kes liwat, video china doll, video intim sesama lelaki, Video Nurul Izzah pensyarah dan paling sakit 16 september iaitu kegagalan cubaan merampas kuasa kerajaan melalui undi tidak percaya. MALAH BANYAK LAGI ISU-ISUNYA TERMASUK LAHAD DATU DAN TANGAN-TANGAN KUASA ASING.

Detik 20 September 1998 setidaknya mengumpulkan rakyat dari setiap pelosok kota turun ke jalan sudah tidak ada aura lagi biarpun disambung dengan siri Bersih dan Himpunan Lynas.

Semua ini telah membunuh kerjayanya sebagai ahli politik berkhaliber. Malah lebih daripada itu, ramai yang menjangkakan bahawa hayat politik Anwar bakal berakhir.

Anwar juga tersalah menghintung pada PRU13 sehingga sanggup bertaruh umumkan bersara jika PR gagal di PRU13. APA DAH JADI? Anwar langgar kata-kata dari mulutnya sendiri. Malah PRU13 undi Ultra Kiasu mencanak-canak naik tapi orang melayu menyisihkan PKR dan PAS kerana hilang kepercayaan.

PRU13 PAS dan PKR kecundang dengan teruk. Kecuali DAP menikmati hasil kerjasama Pakatan Rakyat bersendirian. Selama ini dalam Pakatan Rakyat amat kenal siapa Anwar sebenarnya. Cuma mereka membutakan mata demi PRU13. Rasanya DAP paling berbaloi bukan.

Sekarang Anwar bagai hilang punca sampai mukanya naik kembang semangkuk. Entahlah khabarnya inilah Tranformasi Botox.... Betul ke? Tapi sayang bukan!!.. ingatkan mahu memperkasakan PKR tetapi wajahnya mendahului segalanya.

Sekarang setelah gagal untuk mengadakan dialog perpaduan UMNO PKR. ISH ISH SIAPA YANG SANGGUP... 

Ada pihak dari golongan mahasiswa sedang mengusahakan petisyen untuk mempertemukan Tun Dr Mahathir dengan Anwar Ibrahim dipentas yang sama, dalam menolak perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPP).

Sekali pandang macam bagus. Tetapi jika diamati benar-benar macam ada orang terdesak memperbaiki integriti diri? Kalaulah benar-benar hebat kenapa harus mengharap aura Tun Mahathir yang sebelum ini dimaki hamun dan diperburuk-buruk seolah-olah lebih teruk darinya?

Kenapa tidak bersama DAP atau PAS sahaja? BUKANKAH SELAMA INI PAKATAN RAKYAT MENGAGUNG-AGUNGKAN DIRI LEBIH HEBAT DARI TUN?

No comments:

Isu Terkini

get this widget here