Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 12 September 2013

#PAU13 #UMNO Gempar Hak Hampir 1000 Pewakilan Dinafi Hadir

Gempar menjelang PAU bermacam-macam cerita kedengaran samada dari team UMNO, Barisan Nasional mahupun Team Pakatan Rakyat. Semua berkisar lobi-melobi hingga timbul kisah suapan mempengaruhi undi bagi memenangi calon impian. 

Dalam UMNO soal ini amat menular semasa zaman Anwar. Iyalah cara mudah untuk melangkah berberapa tangga tanpa berpijak di anak tangga yang sepatutnya.

Sebenarnya tidak layakpun untuk puak-puak Pakatan Rakyat menggembar-gembur isu politik wang dalam Pemilihan Agung UMNO kali ini. Kerana zaman pemilihan PKR cukup unik sehingga kerusi boleh terbang manakala zaman CEC DAP boleh berlaku undi silap apabila DAP terlepas pandang, terlupa untuk memenangkan wakil melayu diketika negara menuju PRU13. Bahaya kalau tidak ada wakil melayu MAHU KECUNDANG DAP DI PASCA PRU13.. Takut-takut hilang kepercayaan pengundi melayu terutama dari PAS dan PKR.

Hakikatnya semua itu telah diatur kecuali terlupa wakil melayu. Sebab itulah 700 pewakilan dinafikan dari menghadiri CEC, kebanyakannya dari kaum india dan cukuplah Karpal anak beranak berada dalam majlis tertinggi. Yang lain dinafikan kehadiran demi memastikan kekuatan Legasi LGE.

SITUASI KERUSI TERBANG MAHUPUN MENAFIKAN KEHADIRAN PEWAKILAN, TIDAK PERNAH BERLAKU DALAM MANA-MANA PERSIDANGAN AGUNG UMNO. Jadi dimana relevennya Pakatan Haram hendak memutar-belit kepada rakyat dengan fitnah pengotor ini kepada UMNO?

No comments:

Isu Terkini

get this widget here