Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 29 September 2013

Tun Mahathir Menjadi Bahan Makian Kerana Ziarahi Pengkebumian Allahyarham Ustaz Azizan


Terkejut jugak aku semalam bila terbaca beberapa status FB penyokong Pas yang kecewa dengan tindakkan keluarga arwah ust Azizan membenarkan Ybhg Tun Dr Mahathir, YAB Datuk Paduka Mukhriz menyiram air mawar dipusara Allahyarham Ust Azizan selepas selesai pengkebumian..

Ada yang siap marah dekat unit amal kerana menolak penyokong2 Pas yang selama ini berjuang untuk parti demi memberi laluan kepada beberapa pemimpin Umno untuk berada di barisan hadapan untuk menyaksikan upacara pengkebumian..





Mungkin ada diantara penyokong Pas masih tidak tahu apa hubungan Arwah dengan Tun Dr Mahathir serta pemimpin Umno yang lain..

Semasa Arwah Ust Azizan hidup, beliau antara pemimpin Pas yang mempunyai hubungan rapat dengan ramai pemimpin2 Umno sehingga arwah dilabel sebagai orang Umno dalam Pas..

Hubungan arwah dengan Tun Dr Mahathir bukan sehari dua semasa beliau sakit, tetapi sejak dulu lagi.Malah arwah juga pernah meminta pandangan dari ayahanda Tun bagaimana untuk majukan Kedah selepas mentadbir pada 2008.Pertemuan itu diadakan di rumah Tun Dr Mahathir di Seri Kembangan..


Arwah juga pernah menganugerahkan penaung tetap LIFE dan anugerah Insaniah - IRTI (Institut Latihan dan Penyelidikkan Islam) yang pertama yang dianjurkan Kolej Universiti Insaniah KUIN

Arwah Ust Azizan juga cukup rapat dengan keluarga Tun Razak iaitu bapa kepada Datuk Seri Najib.. Datuk Seri Zambery Menteri Besar Perak juga merupakan anak didik kepada beliau. Jadi tak hairanlah Arwah cukup sinonim dengan pemimpin pemimpin Umno.. Walaupun berlainan ideologi politik,hubungan arwah dengan pemimpin Umno cukup akrab..

Keakraban itulah menyebabkan arwah sering kali dihina dan dicerca oleh penyokongnya sendiri dan beberapa pemimpin Pas..

Dulu masa arwah ada, benda apa yang penyokong pas tak kata..Semua ayat maki hamun keluar sebab arwah baik dengan pemimpin Umno.. La ni bila pemimpin Umno datang ziarah, marah pula tak bagi datang..

Cuba tengok rakan sekutu Pas, Dap ada datang tak? mana guan eng? mana kit siang? mana anwar? mana pemimpin2 Pas yang lain? Sebok sangat ker sampai tak boleh datang ziarah?? MB Perlis dan mantan MB perlis yang duk sebelah pun sampai, guan eng tak nampak batang hidung pun.. KHALIFAH UMAR ITU YANG PENYOKONG PAS AGUNGKAN?? Sumber Penulis Medan Tempur Kedah


1 comment:

musafir said...

Pemergian Allahyarham Ustaz Azizan merupakan suatu rahmat. Bukan pada UMNO sbb krusi DUN. Tp rahmat pd beliau sndiri yg masa hidupnya terpaksa tanggung tekanan yg hebat dari parti sendiri. La ni orang PAS tulen yg dok sokong Pakatan Jahanam tu blh tengok siapa kaca sapa permata. Orang yg 'zalim' plak pi ziarah parti lawan. Tak pikiaq ka? Loqlaq la sapa yg masih nak sokong pakatan jahanam tu.Sat gi kita tunggu pemimpin PAS lain 'pi', Anwar nak ziarah atau tak. Semoga roh Allahyarham ustaz dicucuri rahmat. - pengundi BN

Isu Terkini

get this widget here