Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 9 October 2013

9 Kekuatan Ambiga Mendidik MCA & MIC Bagaimana DAP Layan Melayu

Pengerusi bersama BERSIH S Ambiga mempunyai 9 kekuatan asas untuk mendidik dan membawa, MCA dan MICA keluar BN. Sebab Ambiga berani mencabar MCA dan MIC keluar dari BN, sekiranya masih mempunyai harga diri.

"Selepas mendengar kenyataan menteri dalam negeri saya benar-benar ingin tahu apa yang MCA dan MIC lakukan dalam BN" Katanya. 

Sebenarnya Ambiga mempunyai asas kukuh untuk memujuk MIC dan MCA untuk menyertai DAP dengan berdasarkan apa yang DAP mampu buat sebelum ini.

1. DAP selama ini telah membuktikan bagaimana kerjayaan mereka meminggirkan kuasa orang melayu dalam CEC DAP, setelah berjaya menafikan hak sebarang jawatan orang melayu boleh duduki kecuali melayu celup. 

2. DAP telah membuktikan kepada rakyat Malaysia, yang penguasaan tanah di Pulau Pinang melalui memaksa orang melayu meninggalkan tanah dan rumahnya Kampung Buah Pala, Kampung Pokok Asam dan beberapa tempat lagi, walaupun mereka telah diami lebih 30 tahun. Dengan pampasan sebanyak RM15K, berjayalah DAP usirkan orang melayu dari Pulau dengan sendirinya.

Walhal mereka telah mampu membeli bangunan Wisma DAP malah pemimpin-pemimpin DAP juga sudah mampu memiliki rumah mewah. 

3. DAP telah berjaya mengekalkan penguasaan hak peluang berniaga di Pulau Pinang dengan menafikan hak orang melayu mencari makan walaupun untuk sesuap nasi seperti contoh DAP mengusir peniaga melayu di Padang Kota Penang.

4. DAP berjaya menambah populasi Penang dengan kaum Ultra Kiasu setelah tiada satupun rumah mampu milik dibiayai hingga harga sebuah rumah di Penang mencecah dari 450k hingga sejuta. Yang pasti orang-orang melayu terpaksa keluar dari pulau dengan sendirinya.

Walaupun sebelum ini Ketua Menteri, Lim Guan Eng pernah mengumumkan bahawa akan mengeluarkan dana sebanyak RM50 juta untuk membina rumah kos rendah di Batu Kawan, namun sehingga kini masih tiada apa-apa susulan.

5. DAP berjaya membuktikan mereka mampu menghentikan laungan Azan di Pulau Pinang.

6. DAP telah membuktikan bagaimana mereka berani mempertikaikan hak wang zakat islam untuk membolehkan wang zakat dapat diberi samarata dengan bukan islam seperti tindakan Theresa Kok.

7. DAP berani bermain tuntut hak khalimah Allah. Membuktikan mereka berani berbuat apa sahaja tanpa memperdulikan perasaan hati orang melayu islam.

8. DAP berani mempertikaikan kekayaan dimiliki oleh orang melayu sambil mengnyembunyikan fakta jutawan Malaysia dibarisi orang cina dan india.
SusunanNamaNilai Bersih (US$ bilion)
1Dixon Yap12.4
2Andy Yoon9.9
3Lee Kim Hua6.5
4Nicholas Chuah5.2
5Nizam Teh5.0
6Quek Leng Chan4.2
7Syed Mokhtar Al-Bukhary3.3
8Yeoh Tiong Lay2.6
9Tiong Hiew King1.5
10Vincent Tan1.2
11Lee Oi Hian & Lee Hau Hian1.1


9. DAP berani bermain-main soal keselamatan negara demi meraih pengaruh dalam orang india kerana DAP tahu yang orang antara 28 ribu hingga 40 ribu kumpulan penjenayah terdiri daripada kaum India paling ramai terbabit dengan gejala gengster. DAP lebih memikirkan peluang dari memikirkan keselamatan negara.

DAP sebenarnya tidak pernah takut kerana apa jua yang mereka lakukannya, jika timbul masalah antara orang melayu, maka melayu PAS dan PKR jugalah akan berani mati mempertahankan DAP. Malah dalam masa yang sama DAP tetap dianggap sebagai parti pelbagai kaum oleh melayu PKR dan PAS.

Selama ini MCA dan MIC amat berhati-hati dalam tindakan mereka demi menghormati UMNO sebagai tunggak dalam Barisan Nasional. Amalan ini telah menyebabkan dimamfaatkan DAP untuk menghasilkan sunami PRU13 dari mengpergunakan 9 perkara diatas. Sesunguhnya ini adalah satu pakej yang lengkap dan menarik sebagai senjata untuk Ambiga mamfaatkannya.



No comments:

Isu Terkini

get this widget here