Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 26 October 2013

P Kamalanathan Tunjuk Pekeliling Boleh Panggang Babi Di Sekolah Cina

Tidak habis-habis P Kamalanathan cuba mencari helah untuk menjatuhkan maruah Islam supaya.

Mereka sengaja bertindak sedemikian untuk merendah-rendahkan islam dan ini bukan penamat tetapi akan berterusan sehingga satu aganda tersembunyi tercapai. tanpa memikirkan Malaysia sebuah negara islam.

Keputusan Timbalan Menteri Pendidikan 2 P Kamalanathan yang mengesahkan tindakan melakukan ibadat korban dalam premis sekolah adalah diLARANG.

Jika benar P Kamalanathan mahu berkeras melarang sambutan Qurban  di sekolah kerana tiada dalam pekeliling. Bagus juga P Kamalanathan tolong tunjukan dimana pekeliling membenarkan majlis hari keluarga, hari hantu, hari kantin dan tahun baru cina boleh membenarkan sekolah cina memanggang, menghidang dan menjual babi di expo yang diadakan di dalam kawasan sekolah cina?

Sebab di sekolah cina ada cikgu dan murid dari orang-orang islam yang sensetif dari sudut agama dengan babi. Bagaimana pula jamuan sekolah cina boleh menghidang hidangan babi. Bukankah mereka langsung tidak hormati orang islam.

Bergitu juga Taipusan yang bertahun-tahun mengganggu di ruang depan rumah kami dengan pelbagai aktiviti hepuk kelapa. Penahkah orang islam bangkit membantah upacara yang menggangu kenteteraman kami.

Kita telah hidup dalam suasana saling menghormati agama lain pada bertahun-tahun sekian lama. Tetapi akhir-akhir ini manusia seperti N Saravanam dan P Kamalanathan sengaja mencari helah untuk mencetus perbalahan antara agama. Jika selama ini orang islam boleh berdiam dengan upacara agama mereka yang lebih kerap tetapi kenapa dengan Qurban yang berlaku setahun sekali mereka hendak bising?

Malah majlis tersebut tidak melibatkan anak murid bukan islam dan bukan dibuat di ruang depan sekolah. Cuma di surau.

Berbanding sekolah cina yang menghidang babi di tapak expo jualan sekolah, di dalam kawasan sekolah yang bebas dihadiri oleh murid-murid sekolah. Mana pekeliling yang membenarkan upacara ini?

5 comments:

usin said...

second chance bagi peluang jd wakil rakyat dan jadi menteri, dah mulakan agenda rasisnya. takpa, tiada lagi nama kamalanathan dalam senarai calon pru14 kelak. cam sial la lu....

lanun said...

Nak buat cm ne ajaran dan didikan sapa....UMNO gak ye tak

Anonymous said...

Kamalanathan ni dari dulu lagi dah rasis...menyesal undi masa prk ari tu

Anonymous said...

Salah Najib Bongok. Ikut sangat cakap keling dan cina lahanat, sampai meminggirkan Agama Islam (tak mahu melaksanakan hukum Hudud), meminggirkan Bahasa Melayu dan Orang Melayu. Bodoh punya Najib, tak layak jadi PM, mangkuk ni layak jadi Menteri luar je. Sibuka sangat asyik pergi luar negara. Najib Babi.

Anonymous said...

中国是中国背

Isu Terkini

get this widget here