Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 12 October 2013

Pemimpin DAP digesa berhenti berbalah, ingat amanah Ultra Kiasu

Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke Siew Foke
Kepimpinan DAP Pusat menasihati semua pemimpin parti segera menghentikan perbalahan secara terbuka demi menghormati amanah yang diberikan ultra kiasu serta menjaga imej parti cauvinis yang terulung di Malaysia.

Atas semangat itu juga mereka mendesak MCA sama-sama memboikot PRN Sungai Limau. Ini terbukti bilamana Teresa mencabar MCA, berdasarkan tindakan Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir yang melakukan politik balas dendam dengan menghukum mereka yang tidak menyokong BN, selain enggan meminta maaf terhadap kenyataan yang dibuat pada Disember 2008 yang menyeru supaya sekolah vernakular ditutup. 
Sebab itulah memperkasakan cauvinis di dalam perjuangan Ultra Kiasu adalah penting demi membawa survival DAP.

Anthony Loke dalam kenyataan media, memberitahu bahawa kepimpinan pusat runsing dengan beberapa kenyataan yang dibuat pemimpin DAP di Melaka dan Johor minggu.

Hakikat ini mudah difahami, perbalahan sesama mereka bakal mendedahkan pelbagai pekung DAP. Sedangkan DAP berusaha keras memperdayakan Melayu secara senyap-senyap sambil menafikan hak melayu dalam kuasa CEC DAP kerana taraf melayu hanyalah RM 0.50 sen.

Amanat Anthony Loke ini sepatutnya memperkasakan DAP dengan tanggungjawab untuk memperkukuhkan semangat ultra kiasu daripada dalam serta memperelok imej parti yang tidak lari dari prinsip cauvinis.

Tetapi semua itu hanyalah satu simbolik yang dikhianati oleh sesama ultra kiasu. Sebenarnya pemerkasaan DAP adalah demi keutuhan Disnasti Lim dan bukanlah untuk memperkasa kepentingan sesama mereka.

Disnasti Lim hanya boleh hidup lebih 25 tahun menerajui DAP dengan memainkan propaganda memihak antara Ultra Kiasu dan cuba merampas hak kontrak sosial bangsa lain.

Walaupun kali ini cukup terbukti pewaris Lim Guan Eng tidak layak menyandang Setiausaha Agung kerana kekalah ditangga 5, undi tertinggi dari 9 sebab yang lain klik dipautan ini. Cukup membuktikan propaganda ini berjaya membutakan sesama Ultra Kiasu untuk terus tutup mulut melihat perlakuan rakus Dinasti Lim.

Pengkhianatan sesama sendiri lebih parah di dalam DAP apabila Penolong Setiausaha Publisiti DAP Kebangsaan, Zairil Khir Johari sanggup membuat pembentukan jawatankuasa Interim. Iaitu iyanya dibuat dengan dirinya diberi tanggungjawab oleh Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP berikutan keputusan pemilihan 30 September lalu. 

Pelantik beliau sebagai Pengerusi Interim DAP Kedah sudah tentu menyakitkan hati DAP Kedah. Kerana Zairil Khir dari DAP Bukit Bendera tetapi datang merampas hak DAP Kedah demi memperkukuhkan kedudukan Dinasti Lim.

Jadi pembetulan yang sepatutnya diucapkanan Anthony Loke haruslah dibuat dengan menukar sedikit ayatnya " Kepimpinan DAP Pusat menasihati semua pemimpin parti segera menghentikan perbalahan secara terbuka demi menghormati amanah yang diberikan rakyat Ultra Kiasu serta menjaga imej parti Disnasti Lim.

Itu yang sebenarnya sedang di perjuangkan Dinasti Lim sehingga darah sendiripun disiat-siatkan dalam diam, dalam propaganda Cauvinis Ultra Kiasu yang sedang merosakan perpaduan negara ketika ini.


No comments:

Isu Terkini

get this widget here