Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 3 November 2013

Dahsyat Dulunya Tun Mahathir Tidak Boleh Masuk DUN Sungai Limau

Menjelang hari terakhir tempoh berkempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Limau, negarawan Tun Dr Mahathir Mohamad (gambar) turun ke Sungai Limau untuk memberikan sokongan moral kepada Barisan Nasional (BN) dalam misi merampas kubu kuat PAS tersebut. 

Tun Dr Mahathir menceritakan perubahan DUN Sungai Limau adalah memberangsangkan diketika ini, bermulanya ketebukaan hati warga DUN Sungai Limau untuk menerima dengan baik akan kemasukan jentera BN dari luar untuk berkempen dan memberi penerangan kepada mereka.

Ini berbeza pada pilhanraya-pilahanraya terdahulu yang mana jentera BN sering dihalang masuk malah sering berlaku ugutan dan pergaduhan.

Namun bergitu situasi PRK Sungai Limau masih ada juga berlaku berberapa insiden kecil seperti kes kaki palsu menghina Arwah Azizan dan kes pukul seperti Kejadian Kakitangan JASA kena pukul:
FAKTA KES.
Tarikh/masa : 2/11/13 jam l/krg 2030, tempat Kg Tualang Bukit Besar. Ketika kejadian ZAHIROL -
Petugas JASA dari SIK sedang membuat lawatan/tinjauan penugasan seperti biasa. Ketika melalui jalan Kg Tualang dibawah PDM Bukit Besar dengan motosikal seorang diri, beliau telah diserang oleh dua orang yang menunggang motosikal yang datang dari arah belakang. 
Pembonceng motosikal itu telah memukul mangsa dibahagian belakang dipercayai mengunakan rotan. Akibat dari pukulan itu mangsa hampir terjatuh dari motosikal.Mangsa mengalami kesakitan dan kesan jalur akibat dipukul dibahagian belakang badan. Mangsa telah mendapat rawatan dihospital dan satu laporan polis akan dibuat.
Ini menunjukan situasi DUN Sungai Limau masih belum berubah sepenuhnya dan apatah akan kehadiran orang luar yang bergitu ramai, khusus hanya datang berkempen untuk DUN Sungai Limau.

Namun bergitu kehadiran Tun Dr Mahathir di pusat operasi induk BN di Batas Lintang, Sungai Limau telah memberinsatu impak yang baik dan sudah pasti menyuntik semangat kepada jentera BN untuk terus berjuang dan hasilnya cukuo memperngaruhi peluang undi rakyat DUN Sungai Limau.
Sebelum itu, beberapa pemimpin utama Umno lain, antaranya Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin; Menteri Besar Kedah Datuk Mukhriz Mahathir; dan Setiausaha Agung Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor. Insyallah DUN Sungai Limau akan kembali kepada BN setelah 5 penggal di tawan PAS. #BeraniHijrah

No comments:

Isu Terkini

get this widget here