Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 8 December 2013

Bukti Mat Sabu Tidak Layak Saman Zahid Hamidi

U Ulang I Saman adalah slogan menjadi ikutan dalam pengamalan ahli Pakatan Rakyat sebagai langkah akhir menyembunyikan pekung mahupun menutup pemikiran berbelit-belit.

Pakatan mungkin boleh sentiasa merayakan kemenangan walaupun ada juga tidak berjaya di gelangang makamah melalui strategi manipulasi disetiap undang-undang yang memihak kepada mereka. Itu suasana makamah.

Tetapi dari segi pemikiran dan dasar pemahaman ideologi politik dan perjuangan berdasarkan Agama Bangsa dan Negara. Adakalanya berbeza dengan situasi undang-undang negara.

Kerana negara inu berbilang kaum. Oleh itu jika Mat Sabu ingin menyaman Zahid Hamidi, sememang kelebihan adalah berada di tangan Mat Sabu tetapi pada pandangan masyarakat terutama melayu islam adalah berbeza mengikut bagaimana mereka menghayati Agama Bangsa Negara.

Dengan menggunakan kaedah menyaman Mat Sabu berpeluang mensucikan dirinya tetapi sejarah Mat Sabu adalah berbeza. Dimana hingga kini masih sukar menentukan apa pegangan prinsip perjuangan Mat Sabu. Adakah dia syiah, komunis, leberal atau banyak lagi ala rojak menjadi ikut-ikutan Mat Sabu.

Inilah persolan sebenar, adakah Mat Sabu langsung tidak mempunyai hala tuju perjuangannya yang lebih dilihat sebagai perjuangan periuk nasinya sahaja? Bukankah itu kelayakan Mat Saman Zahid Hamidi adalah lebih kepada mempertahankan periuk nasinya sahaja..?


No comments:

Isu Terkini

get this widget here