Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday 27 January 2014

Akhirnya Anwar Ibrahim Akui Kesilapan Karier Politiknya Kepada Malaysia

Anwar pernah bergitu berkeyakinan yang PRU13 adalah zaman kemilangan dirinya sebagai PM Ke-7. Tetapi sayangnya Qada dan Qadar tidak mengizinkan.

Anwar tetap berkeyakinan selepas pasca PRU13 mampu tumbangkan BN melalui demo Blackout, isu 40k Bangla, demo Turun malah berlambak-lambak demo secara kecil-kecilan tetapi masih juga gagal.

Ketika negara dilanda banjir besar Anwar berseronok melancong berbanding Najib dan barisan jentera menteri BN turun padang membantu rakyat.

Ketika Anwar berseronok mencari bantuan di Washinton DC, Najib menyerah diri dipintu Kaabah.

Masihkah Anwar berkeyakinan dengan memperalatkan isu khalimah Allah untuk tumbangkan Sarawak di PRN akan datang ketika, pemergian Allahyarham Harun Taib meninggal kesan dan kesedaran besar buat rakyat Malaysia tentang amanat terakhir arwah dan peninggalan perjuangan memartabatkan islam termasuk mempertahankan khalimah Allah. Ini semua menjadi ilham dan motivasi baru buat rakyat islam Malaysia.

Malah pada hari yang sama Nik Aziz mengubah pendirian dan mempertahankan Khalimah Allah sebagai hak eklusif agama islam. Namapaknya Qada dan Qadar Allah makin jelas memaparkan Anwar terlalu jauh menyimpang 

Malah mana mungkin kami lupakan ucapan hak kebebasan sama rata memilih agama termasuk melayu oleh Izzah di depan para paderi dan mubaligh kristian denga bergitu gemuruh tepukannya. Ini soal akidah bukan soal politik dan mampukah kami terima melebihi tuntutan Allah.

Tidak juga kami lupa seksualiti merdeka, video porno mirip Anwar dan tertanya-tanya juga siapa hisap pisang disebalik pintu?

Ada lagi, masihkah Anwar punyai kekuatan! apabila Nurul Izzah sedang bergelut mempertahankan rumahtangganya dan terpaksa mendahului membawa kes fasak ke makamah demi meraih simpati kepada rakyat yang dirinya tidak bersalah dalam perpecahan rumah tangga. Hakikatnya kami tidak pernah lupa bagaiman Izzah dan Wan Azizah bermain air mata untuk raih simpati rakyat tetapi sekarang setelah hampir 20 tahun satu demi satu rakyat kian sedar malah satu demi satu orang kuat semasa penubuhan parti Keadilan meninggalkan Anwar. Semua ini asal dari senjata air mata bukan?

Masihkah Anwar punyai harapan kepada Selangor apabila situasinya memakan diri dengan keras kepala Khalid Ibrahim memecat Azmin Ali tanpa perdulikan siapa bos PKR. Itu bukankah pertanda PKR diambang kehancuran?

Anwar mungkin seronok bermain isu TURUN tapi tidak ada apa-apa perubahan atau Anwar cukup selesa bermain isu Kangkung tetapi nampaknya PKR mendapat gelaran baru Parti Kangkung Rakyat yang rakyat umpama akar teremdam dalam longkang dan hanya Anwar tercangak mendongak langgit sambil berperwatakan Mat Jenin.

Anwar mungkin seronok melihat jenteranya menyerang Najib sekeluarga tanpa henti-henti dan berhati perut, sebolehnya semua benda hendak diperbesarkan dan di ada-adakan. Tetapi Najib tidak pula berminat untuk arah jenteranya serang kemelut rumah tangga Izzah.

Rakyat semakin hari semakin nampak kebiadapan DAP yang dimanja-manjakan Anwar malah rakyat nampak penindasan DAP penuh resis walhal Anwar puja-pujakan.

Inikah hasil perjuangan Anwar yang selam ini cukup banyak drama sendiwara dari mata lebam , patah tengkok, patah kaki naik kerusi roda sampailah disuntik racun asenik atau HIV.

Tiba-tiba setelah kegagalan semua ini Anwar war-war perdamaian dan perpaduan kepada manusia yang pernah Anwar selar sebagai maha zalim dan pengkhianat rakyat. 

Adakah perpaduan ini bermakna Anwar mengaku yang selama ini dia silap atau Anwar sememangnya telah putus asa yang serangan pelbagai strategi Anwar telah menemui jalan buntu untuk membawanya ke kerusi PM ke-7.

Rakyat mungkin boleh maafkan Anwar jika dia mohon maaf dan berundur dari arena politik Malaysia kerana selama ini Anwar hanyalah serangga perosak Agama Bangsa Negara dan tiada apa yang kami boleh percayakan lagi akan kehadiran Anwar termasuk keluarganya dalam politik Malaysia.

Sedangkan soal akidah Anwar berani bertaruh apatah lagi soal Agama Bangsa dan Negara.

1 comment:

Anonymous said...

DULU TOLAK BULAT-BULAT, SEKARANG NAK SURUH ORANG LAIN TERIMA CADANGAN DIA PULA... ANWAR.. ANWAR...DAH KALAH TU BUAT CARA KALAH

KUALA LUMPUR - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan "pendamaian nasional" hanya boleh dicapai sekiranya semua pihak termasuk PR menerima keputusan PRU13 lalu.

Tambah beliau, segala bentuk himpunan yang memberikan gambaran bahawa pihak pembangkang tidak menerima keputusan PRU, 5 Mei lalu perlu dihentikan.

"Keputusan PRU13 perlu diterima oleh semua pihak kerana ia berjalan mengikut proses yang telah ditetapkan mengikut undang-undang dan Perlembagaan Persekutuan.

"Kalau mahu mulakan proses pilihan raya yang bersih atau meneruskan "pendamaian nasional" perlu terima keputusan PRU13 dahulu.

"Apa keputusan yang dibuat mahkamah kita perlu terima, baru boleh menubuhkan pendamaian nasional," katanya pada sidang Dewan Rakyat sesi pertama bagi penggal 2013-2018, di sini, hari ini.

Najib berkata demikian ketika menjawab Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang yang mengutarakan soalan kepadanya mengenai usaha, kejayaan dan halangan terhadap "pendamaian nasional" sejak PRU13, awal bulan lalu.

Sebelum ini, Najib telah menyatakan selepas PRU13 akan melaksanakan "pendamaian nasional".

Mengulas lanjut, Najib yang juga Ahli Parlimen Pekan itu berkata, kerajaan bersifat terbuka dan melalui "pendamaian nasional" semua pihak boleh berbincang mengenai pelbagai perkara.

"Pokonya perlu terima keputusan PRU13.

"Kerajaan bersifat terbuka dan parti-parti politik daripada pembangkang dan kerajaan boleh berbincang supaya negara lebih berjaya, tentukan masa depan yang terbaik," tambahnya.

Isu Terkini

get this widget here