Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 23 February 2014

#PrkKajang Video Broker DAP melaga-lagakan Kaum India Dengan Kerajaan Melalui Isu Sek Men Tamil

Awas dalam masa kempen perpaduan kaum tajaan DAP mereka bermain ular menghasut kaum India untuk berperang atau bermusuhan dengan Kerajaan Pusat.



Dalam menyentuh isu ini. Lim Guan Eng telah memperalatkan surat permohonan yang ditolak untuk mencetuskan kemarahan kaum india. Dalam sidang akhbar Lim Guan Eng berkata “Kami hanya meminta satu sekolah menengah Tamil. Ini tidak akan menjejaskan sesiapa,” katanya pada sidang media di Komtar, seperti dilaporkan The Malaysian Insider.

Memang benar surat permohonan mereka di tolak kerana Kementerian akan merujuk kepada peruntukan mengikut Akta Pendidikan 1996, bagi membina sekolah menengah Tamil. 

Di dalam Akta Pendidikan 1996 samada terdapat atau tidak peruntukan untuk membina Sek Men Tamil di negara ini . Di dalam Akta Pendidikan 1996 sebenarnya telah mengambil kira kepentingan semua kaum dengan mengekalkan status quo sekolah rendah jenis kebangsaan.

Tugasan sepatut dilakukan oleh Lim Guan Eng sebagai Ahli Parlimen adalah mengusulkan isu tersebut di Parlimen kerana ini melibatkan akta 1996. Tetapi bukankah kaedah mereka ini sengaja dan pasti yang surat permohonan mereka bakal ditolak dan boleh pergunakan surat tersebut buat broker DAP menghasut masyarakat india membenci  kerajaan. 

Inikah kempen perpaduan kaum amalan DAP yang sengaja bangkitkan persengketaan antara kaum? kerana diketika ini mereka menjaja kononnya sekolah agama sebagai bandingan kenapa sekolah menegah tamil tidak boleh.

Awas mereka ini memang jahat..

No comments:

Isu Terkini

get this widget here