Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 24 April 2014

1 Saat @AnwarIbrahim Mampu Selesaikan #KrisisAir #Selangor ?

Semua orang tahu yang krisis air Selangor telah diramalkan semenjak awal pemerintahan PKR di Selangor pada 2008.

Apa yang kita lihat Anwar sebagai penasihat Ekonomi adalah manusia yang paling keras kepala menafikan krisis ini. Tetapi mereka lupa yang cuaca dunia bukanlah dapat diramal dengan tepat. Sebab itu Anwar dan Khalid Ibrahim terjebak sebagai pembawa bala besar kepada rakyat Selangor. Untungnya tidak ada Reformasi Air Selangor. Sebab orang-orang atas pagar atau pro kerajaan bukanlah jenis hentam sabrono macam pengikut taksud Pakatan Rakyat.



Isu ini sepatutnya tidak akan berlaku jika Anwar peka akan permasalahan rakyat dan ambil berat dengan mengalisis masa depan rakyat dari jangka pendek hingga jangka panjang. Tetapi kuasa yang mereka ada, disalahgunakan dengan mempolitikan semua ini demi keuntungan dirinya sahaja. Itulah yang berlaku termasuk menempatkan kaum keluarga sebagai peneraju utama PKR dan hasilnya tanggungjawap kepada rakyat tetap diabaikan.

Sepatutnya Anwar wajip bertanggungjawap sepenuhnya dengan situasi ini tetapi ini tidak berlaku. Anwar berpura-pura tidak perasan prihal ini sebaliknya menumpukan reformasi 2.0 untuk selamatkan dirinya dari mengimnap di salah sebuah penjara di negara ini. malah jika ini berlaku kepada Datuk Seri Najib maka adalah suara-suara sumbang desak letak jawatan. Tetapi bila kena kemuka Anwar Ibrahim mana muka-muka tersebut?

Jika Anwar mampu selesaikan tragedi MH370 dalam masa 1 saat, kenapa tidak mampu melakukan perkara yang sama terhadap krisis air Selangor? Atau seperti kelaziman kehidupan Anwar, semuanya hanyalah berdrama demi periuk nasinya semata-mata.


No comments:

Isu Terkini

get this widget here