Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 20 April 2014

@AnwarIbrahim Dimalu-malukankan Mr Barack Obama Presiden Amerika Syarikat



Aduhai alangkah malang buat Anwar Ibrahim terduduk malu, dimalukan Mr Obama. Anwar yang kita tahu tengah kecewa duka hajat menjadi PM sedang berusaha keras untuk mencuri peluang bertemu dengan Obama.

Tetapi adalah amat memalukan buat Anwar Ibrahim, apabila Presiden Amerika Syarikat Barack Obama tidak berminat untuk bertemu Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim sewaktu kunjungannya ke Kuala Lumpur minggu hadapan.

Khabarnya Pegawai rasmi Amerika Syarikat telahpun menerima permohonan Anwar Ibrahim ya g teringin gila, untuk bertemu dengan Obama. Macam biasa peluang ini bakal Anwar gunakan untuk menghasut membincangkan ketidakadilan yang berlaku di Malaysia, tapi sayangnya pihak Obama menolak.

Obama akan mencatat sejarah sebagai Presiden Amerika Syarikat pertama yang melawat Malaysia apabila tiba di sini pada 26 April depan.

Ditanya sama ada Obama akan meluangkan masa terhadnya di Malaysia untuk pertemuan itu, Penasihat Keselamatan Negara, Susan Rice berkata ia sebarang perancangan dibuat.

"Saya rasa presiden tidak merancang untuk pertemuan tersebut - namun mungkin ada pertemuan lain di peringkat yang lebih rendah," kata Rice.

Obama walau bagaimanapun akan mengadakan pertemuan dengan pemimpin muda dari seluruh Asia Tenggara dan wakil masyarakat di Kuala Lumpur. Cumanya Obama tak sudi untuk mendengar celoteh mengarut Anwar Ibrahim.

1 comment:

Anonymous said...

kan anwar dah tak laku, tapi dia masih anggap dia hebat, banyak Negara dah mula sedar sikap dia dan menolak cara dia,

Isu Terkini

get this widget here