Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 2 April 2014

#Mh370 Dr Maza Boleh Samakan Fungsi Kapal Malaysia Dengan Kapal Selam British US

Kita telah dengar British Navy menghantar kapal selam nuklear dalam misi SAR MH370 dan bergitu juga dengan Amarika walaupun mereka tidak umumkan dimana lokasinya kapal selam tersebut. Kapal selam Nuklear kedua-dua negara ini tentulah sukar untuk dinafikan fungsinya dari pelbagai peralatan yang cangih dan terkini.

Persoalannya bagaimana Dr Maza boleh andaikan kapal selam Malaysia sehebat dengan kapal selam kedua negara tadi yang kita tahu nilai harganya berganda-ganda malah kekuatan anak kapal dan keluasan panjang lebar kapal tersebut jauh berbeza. Itu belum kita bicara tentang kedalaman dan kekuatan teknologi yang mereka ada berbanding kapal selam kita.

Tak payah hujah sampai pelbagai teknologi yang kedua negara besar itu ada tetapi cukuplah fikirkan Malaysia membeli kapal selam bukanlah untuk tujuan menyelamat seperti MH370.

6 comments:

Anonymous said...

salam,

kat malaysia ni agaknya, bila dah ada master, phd bermaksud tau semua perkara. kalu prof tu, mengetahui segala alam tanpa perlu merujuk. cukup dengar dan lihat, dah tau segala benda. tak perlu tanya pengendali atau tuan punya, pengulas tau semua benda macam hasbullah awang dan rahim razali dalam dunia sukan di malaysia.

Anonymous said...

Dr.Maza ni kdg-kdg mulut mcm longkang juga..tapi status ustad..semua dia nak komen konon nya dia pandai. Dia jadi mufti Perlis dulu pun tak nampak sgt perubahan dia buat..tak caya tanya org2 Perlis. Banyak perkara yg Maza komen bukan menunjukkan kepandaian dia..tetapi lebih kepada MEMANDAI MANDAI..berlagak mcm orang Politik..tapi takut nak masuk gelangang Politik..konon tak nak bias..orang mcm ni kita boleh katakan MANGKUK HAYUN..Taraf Dr Bidang Agama..tapi semua hal dia nak komen..Apa lah Luuu.. Dr Maza. Sudah-sudah lah dgn sikap memandai mandai engko tu..

Anonymous said...

DrMaza....alamak macam ni punya statement pon ada jugak ke. Tak setaraf langsung dengan status terpelajar. Kalau tak mahir dalam bidang ni...tak payah le nak mengeruhkan lagi keadaan. Jangan le saja nak dapat publicity murahan. Biarlah yang pakar membuat perhitungan. Nabi pon mengiktiraf sahabatnya dalam kepakaran masing2... ini dikisahkan dlm peristiwa sahabat buang dahan pokok kurma. Saya rasa dr lebih arif dalam cerita tu.

Dah diberi statement tentang kegunaan kapal selam malaysia yg tidak sesuai dalam misi ini. So tak payah le nak bangkit lagi. Bila kita nak percaya kepakaran seagama dan sebangsa dgn kita.

Maaf kalau tersinggung tapi dr dah menyinggung banyak pihak dan banyak kali.

Ingat hadis nabi... semua islam bersaudara dan saudara itu ibarat tubuh manusia... sakit satu bahagian yang lain pon terasa.

Anonymous said...

Dia ni Tak tahu nak bezakan kapal pakai Tenaga nuklear dan kapal pakai minyak diesel.

Kapal selam pakai nuklear...tak payah tambah bahan api untuk suatu tempoh yang amat lama.
Kapal pakai diesel...tak boleh belayar lama...minyak kena di tambah, bawah laut dalam tu mana nak korek minyak. Untuk perairan malaysia memang amat sesuai...tapi kalo masuk lautan memang tak sesuai...ikut logik harus tak timbul-timbul.

Nampak je rupe cerdik...

Anonymous said...

Dr.Maza .. Nicky Aziz .. Azhar IdRuS..
TIGA SERANGKAI SAMA SAJA ..
SETIAP KATA n PANDANGAN
UNTUK KEPENTINGAN DIRI SAHAJA

Anonymous said...

kenapa malaysia beli kapal selam yg lebih inferior dari kapal selam british tu dgn harga yg berkali ganda lebih mahal?? kene tipu lagi.. :p

Isu Terkini

get this widget here