Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 17 April 2014

Teresa Kok Dulu Menggigil Akta PCA Zalim Sekarang Ambik Dizalimi Peragut Ganas


Masihkah kita ingat lagi bagaimana Teresa Kok menggambarkan bertapa menggigilnya dia dengan Penguatkuasaan Akta Pencegahan Jenayah (PCA) (Pindaan dan Pemerluasan) 2013 yang mula berkuatkuasa 2 April 2014? Ini menyebabkan Teresa menggigil malah telah menimbulkan kemarahan pemimpin tertinggi DAP.

Apa lagi mulalah penrangai Teresa Kok mengkritik hebat tindakan penguatkuasaan Akta tersebut dan menuduh bahawa Akta tersebut merupakan satu Akta yang zalim terhadap mangsa yang ditahan. 

“Saya sangat kesal dengan penguatkuasaan PCA kerana ia merupakan akta zalim yang bercanggah dengan hak asasi manusia dan membolehkan individu itu walaupun hanya di syaki sebagai penjenayah ditahan selama 2 tahun,”

Teresa turut mendakwa bahawa Akta tersebut merupakan sebuah Akta yang menyerupai Akta ISA yang diamalkan di negara ini sebelum ini dan kecewa dengan kerajaan kerana segala bantahan yang dikemukakan DAP terhadap Akta ini tidak pernah dilayan. “Akta ini juga merupakan langkah ke belakang dan tidak menghormati demokrasi,” tegas Teresa.
Huh bergitu dahsyatnya Teresa politikan soal akta yang boleh mengjaga keselamatan. Tetapi itu tidak lama bukan! pada 15 April 2014 Teresa kena ragut!! Huh dengar kata duduk rumah berselimut kerana masih trauma!!

Persoalannya mungkinkah akan ada kesedaran buat Teresa Kok atau ini sekadar gimik permainan terbaru diwayangkan oleh Teresa Kok?

No comments:

Isu Terkini

get this widget here