Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 3 May 2014

Kakak Mangsa Dibelasah Dalam Himpunan #MansuhGSt Saman Haji Hadi & Unit Amal & Bancuh Kaw-kaw

Semalam jam 1 pagi di Dataran Merdeka, adik saya dan seorang lagi lelaki dibelasah oleh Unit Amal PAS diketuai oleh Anuar. Rakan-rakan dari DAP dan Anti-Lynas terpaksa hubungi polis. Bila polis sampai, dengan angkuhnya si bangang bernama Anuar dan belasan orang kawan-kawannya tunjukkan kad anggota Unit Amal.

Adik saya cedera teruk dibelasah. Muka dan badan lebam teruk. Seorang lagi lelaki dicampak dalam longkang. Mereka berdua diserang oleh belasan orang Unit Amal PAS dengan kayu dan helmet, ditendang dan ditumbuk.

Keluarga kami akan failkan saman terhadap PAS!!! Biar mahkamah haramkan Unit Amal PAS yang berlagak macam diorang anggota keselamatan beruniform. Sila sebarkan. PAS mesti bertanggungjawab terhadap perangai anjing anggota Unit Amal nya.


Presiden PAS kena saman sebab tuduh orang edar pil kuda.

Unit Amal PAS bakal disaman sebab jadi gengster belasah orang.

Semoga Unit Amal PAS diharamkan selepas ini. Diorang tu berdaftar bawah undang-undang tak? Ke syok sendiri aje macam JMF tu?



Unit Amal PAS, diketuai oleh Anuar, sebelum belasah adik saya awal pagi semalam, diorang tuduh adik saya mabuk dan ambil ganja.

Oh, baguslah! Ikut perangai Presiden kamu yang pandai-pandai tuduh orang edar pil kuda.

Nanti kalau disaman, bolehlah buat solat hajat perdana dan kutip derma.


Jihad cara Unit Amal : Serang orang secara mengejut pukul 1 pagi. Belas-belasan orang belasah dua orang. Guna kayu dan helmet hentam orang tanpa senjata.

PONDAN! Seriously PONDAN!


Ada anggota Unit Amal hantar ugutan pada saya. Mungkin jalan pintas untuknya ke syurga dengan menyerang saya.

PAS dah rosak!


Nama mamat tu ialah Anuar, bekas bodyguard ayah Adam Adli. Sekarang dia anggota Unit Amal Pandan. 

Saya dalam perjalanan ke Gombak untuk buat police report dan failkan aduan jenayah. Juga akan berbincang dengan peguam untuk saman sivil.

Anuar juga pernah ditugaskan jadi bodyguard pimpinan PAS dalam program-program PAS. Kami akan minta polis buat kawad cam.

Ahli-ahli PAS sekelian yang rasa dah confirmed masuk syurga, tak payah jadi juara hudud kalau kes macam ni pun korang tak mampu handle.


Selagi Unit Amal tidak ditubuhkan mengikut undang-undang, jangan pandai-pandai kasi kuasa pada mereka. Mereka bukan pengganti polis atau Rela.

Huru-hara tau bila jadi apa-apa, diorang simply boleh cakap kad kuasa memang takde, baju merah siapa-siapa pun boleh cop sendiri, itu ini takde pun dalam buku manual, ahli kami tidak dilatih secara formal, etc.

In the mean time, suruh diorang jadi sukarelawan banjir aje...


Adik saya dah buat police report, baru korang nak cakap, benda boleh settle, tak payah kecoh-kecoh, jangan malukan Islam, jangan malukan bangsa Melayu, Cina tepuk tangan, tahapahapatah lagi.

Pagi tadi kami contact pimpinan PAS, korang buat bodo (pimpinan yang terlibat, cuba check log telefon korang). Geng PAS kata, diorang tau insiden tu, padan muka, memang adik saya bersalah, bla bla bla. Korang tak mau tolong siasat sedangkan maklumat dah diberi. Lepas tu cabar adik saya suruh buktikan itu ini.

Now dah buat police report, korang kata kami Yahudi pulak sebab nak malukan Islam (wei... Islam dengan PAS tolong bezakan la wei...). Dah kasi chance tadi nak selesai diam-diam, korang buat kurang asam kan. Korang boleh blah!


Kalau polis bantai orang, maki polis dapat pahala, pejuang hak asasi manusia dia jadi.

Kalau Unit Amal PAS bantai orang, siapa bising buat kecoh, dah sah dia masuk perangkap Yahudi.

Kalau polis tak bagi berhimpun, ianya tak ikut perlembagaan, mesti lawan.

Kalau Unit Amal PAS tak bagi berhimpun, ianya ikut arahan pimpinan, jangan persoalkan.


Mukadimah : Assalamualaikum warahmatullah! Saya anggota Unit Amal kawasan sekian-sekian.
Isi : Jangan nak tuduh Unit Amal. Jangan nak burukkan PAS. Babi, puki, celaka, laknat, sial dan sebagainya.
Penutup : Semoga awak dan keluarga awak masuk neraka jahannam.

Hmm... Marilah husnuzzhon. Tu bukan anggota Unit Amal PAS tu. Diorang kan dah ditarbiyah, dah gi tamrin, jambori segala.



#Semua penulisan diatas dipetik dari FB kakak tersebut dan persoalan yang PPM ingin tanyakan Sejak Bila Unit Amal PAS layak bergelar Jabatan Amal dan ambil alih kerja polis?

No comments:

Isu Terkini

get this widget here