Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 21 May 2014

Kenapa Dr Asri Mesti Berat Sebelah Bila Pertahankan Ustaz Azhar Idrus


Ramai yang bersetuju dengan kenyataan Dr Asri tentang Cubaan sesetengah pihak untuk menjatuhkan maruah Ustaz Azhar Idrus adalah kerja jahat yang dikutuk oleh agama dan akal yang sihat.

Tetapi kenapa Dr Asri tidak bangkitkan sekali soal kekeliruan rakyat apabila Ustaz Azhar Idrus hanya cenderong untuk menyelar UMNO dan Barisan Nasional dan apabila isu yang sama melibatkan sekutu Pakatan Rakyat UIA akan buat buta dan bisu dari mengeluarkan kenyataan.

Masyarakat lebih menghormati seseorang ilmuan agama yang tidak pernah ambil setiap petkara berdasarkan islam dan tidak memelilih bulu bila bagi contoh atau menjadikan bahan ulasan.

Ini yang masyarakat pertikaikan dan sampai sekarang UIA memilih membisu. Masyarakat tidak berminat untuk menyelar UIA sesat aytau tidak tetapi masyarakat ingin input berdasarkan contoh yang sama tetapi tidak kepada bahan mengikut citarasa kecenderongan UIA sahaja.

Kalau UIA lebih bersikap terbuka tanpa berat sebelah rasanya lebih ramai yang menyanjunginya.


5 comments:

Anonymous said...

Asri ni tok sah layan pd aku lg baik.

Anonymous said...

Asri pon sama mcm uai! Admin btolkn uai nnti kna bahan dgn sampah dri pr... Asri memang slahkn umno bila mna ulamak mempunyai bendera parti politik dibelakangnya toksah dgr lah mesti berat sebelah punya bila kuasa mengatasi agama lahir la uai dan asri

budak PULAU MELAKA said...

Yang menbuatkan orang ISLAM .. HARU BIRU DI MALAYSIA ..
1. NIK AZIZ NIK MAT n THE GANgs
2. DR ASRI
3. AZHAR IDRUS..
WAL HALAL WAL HARAM..
PADA PENDAPAT AMBO .. KETIGA 2 INI .. ADALAH PENYEBAB UMAT ISLAM BDRPECAH BELAH .. IKUT TAKSIRAN UNTUNG PERBADI..

Anonymous said...

Salam..pd pendapat ambo TGNA, DR MAZA, UAI, dll tidak pernah memecah belahkan umat Islam...yg pecah belahkan umat adalah diri sendiri...utk menerima tau tidak ajaran n pendapat mrk adalah hak kita...mrk sampaikan ape yg perlu n ape yg mrk tahu...xmahu pakai pendapat mrk abaikan saje...walau mcm mana 1xpun mrk lebih baik n hebat dr kita...

Anonymous said...

Dr asri menurut ustaz rasul dahri muzabzib...cuma golongan hizbi yg menentang pemerintah

Isu Terkini

get this widget here