Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 8 May 2014

Penipuan Fakta #Pendidikan Oleh @TeresaKok Jadi Perintis Berhijrah Keluar Malaysia


Teresa betul-betul bercakap dan beranikah dia menjadi perintis dari percakapannya ini? Ini berikutan kenyataan beraninya sambil menyelar Najib Razak:
“Bukan lagi satu rahsia bahawa faktor utama yang menyebabkan aliran keluar begitu ramai masyarakat Cina ke luar negara adalah berpunca dari kebimbangan mereka tentang kekurangan peluang pendidikan adil di institusi pengajian tinggi. Bolehkah Najib menafikan hal ini?
Teresa merujuk kepada pendidikan yang berat sebelah kononnya bangsa Cina diabaikan. Walhal kalau diselidik kembali fakta ini menunjuk berapa ramai bangsa cina memperolehi bantuan PTTN tanpa berbayar ekoran cemerlang dalam pendidikan berbanding bangsa lain?


RM409,079.323 berbanding bangsa melayu hanya RM104,742.900. Itu membuktikan pelajar cemerlang cina yang kebanyakan dari Sekolah Jenis Kebangsaan Cina SJKC yang hanya ada di Malaysia. Jadi apa lagi yang teresa mahukan sebenarnya.

Adalah lebih bagus Teresa Kok sendiri berhijrah keluar dari Malaysia sebagai printis jika dia berani bermain isu hijrah ini sebelum dituruti mana-mana rakyat Malaysia yang lain. Ada Teresa Berani Buat?


No comments:

Isu Terkini

get this widget here