Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday, 19 May 2014

Video Ibu #DyanaSofea Memalukan UMNO untuk DAP secara halus


Rakyat Malaysia sekali dikejutkan dengan kenyataan yang kasar tetapi dalam bahasa halus buat UMNO. Ini dugaan terbaru yang paling mengaibkan, yang pasti sukar untuk UMNO ambil sebarang tindakan kerana ada kekangan yang akan berlaku.

Jika dipecat nampak sangat UMNO ini tidak bermaruah tertapi jika tidak nampak sangat UMNO mendukung biawak hidup yang akn mencakar dan terus mencakar setiap inci tubuh UMNO. Apatah Ibu Dyana dengan bangga menyebut dirinya setiausaha Wanita UMNO seluruh Malaysia. Dan dia sama sekali berbangga menyokong anaknya menyertai DAP malah berbagga dengan DAP memberi peluang anaknya bertanding di kerusi cina.

Dari sudut itu dengan bahasa halus ibu Dyana menyindir ada aktiviti melayu bunuh melayu dalam UMNO dan apa salah dia lakukannya. Malah bunyai bahasa gertakan dirinya tidak kan keluar UMNO kecuali dipecat. Ada ketikanya dia menyebut rela menyertai DAP. Inikah status parasit yang berakar umbi dalam UMNO yan bergerak meruntuh cara paling terang-terang tanpa ada siapa mampu lakukan apa-apa?

Inilah saat-saat dugaan UMNO yang sukar diungkapkan dengan perkataan samada anda suka atau tidak kita telah masuk kealaf politik yang lebih mencabar. Cumanya dimana kebijaksanaan Majlis tertinggi UMNO untuk bertindak membendung gejala-gejala yang lebih meranapkan UMNO. Kerana apa yang datang hari ini menggambarkan akan datang yang lebih dahsyat lagi di kemudian hari.

Kita akur dalam situasi ini amat sukar untuk diterjemahkan dengan tindakan tetapi perlukah UMNO berpeluk tubuh atau menyinsing peluh jantan sahaja?


9 comments:

Anonymous said...

dari cakapnya tak kiralah cara halus dan sembunyi siyammy samat ni mencabar UMNO AGAR MEMECATNYA.
Kini terpulanglah pada pihak atasan...samada menyimpan walhal tak menguntungkan ataupun membiarnya menjadi pekasam...masa tak pernah undur kebelakang
Umno sudah ribuan kali dikhianati oleh sesetengah penyokong separuh masaknya..dan kita menyaksikan pula sipengkhianati tak pengi kemanapun....duk berlegar-legar kepada UMNO akhirnya. ..biarlah kta tengok sejauh mana hebatnya budaya 'pengkhianat' ni akan bertahan.

A.M. Zain said...

Ibunya dyana tak tak ingat sejarah atau sengaja ketepikan perjuangan melayu. Dia berada dlm umno dia tahu siapa dap sebenarnya. Dia diketepikan tahun 88 kerana menyebelahi team b. Ini semuanya dendam kpd bbrapa orang umno ketika umno ddaftarkan semula. Tak perlu tendang dia kluar dari umno tapi biar dia jadi pekasam, itu betul. Satu pengajaran kpd bberspa orang atad umno yg angkuh.

Anonymous said...

..sedarkah beliau Cina memberi peluang calun Melayu untuk bertanding di kerusi Cina kerana untuk mengaib dan lebih teruk lagi untuk menjatuhkan Melayu sedikit demi sedikit...

Anonymous said...

Ya Allah! berilah petunjuk kepada jiwa2 manusia yang sudah tertutup pintu hati sampai tak kenal musuh2 Islam. Jiwa2 yang sakit, hitam dan gelap inilah yang senang dibeli oleh orang2 kafir untuk menjatuhkan sesame orang2 Islam. Mungkin kerana dendam kepada beberapa orang, maka tergamak memusuhi seluruh orang2 Melayu islam dengan menyertai Parti yang sudah lama berhasrat mengambil alih Negara ini. kalau orang2 ini masih beragama Islam, Ya Allah! berilah mereka petunjuk agar kembali kepangkal jalan dan dapat berfikir dengan baik supaya jangan terlalu mengikut perasaan sampai dah tak kenal yang baik dan kesudahan yang buruk. Janganlah jadi pemusnah bangsa sendiri. Janganlah biarkan diri dipergunakan oleh orang2 kafir.

zethro said...

Pengkhianat bangsa Melayu semakin bercambah setelah ANUwar Ibrahim menubuhkan Parti Keldaian Rakyat.

ANUwar tentu berbangga kerana masih ada ahli UMNO yg menjadi tali barut perjuangan parti itu sendiri sehingga memilih utk bersama2 parti kafir penentang agama Islam dan institusi Raja2 Melayu nombor satu utk menjadi wakil rakyat.

UMNO perlukan perubahan dan pendekatan yg lebih drastik utk mengelakkan lebih ramai tali barut/pengkhianat muncul dlm parti UMNO.

Anonymous said...

Kalau ibu dyana benar sygkan umno sekurangnya dia bersifat neutral jika pun sygkan anaknya..sebenarnya ibu dyana lebih berjiwa dap dari umno,,hanya mempergunakan umno utk tujuan peribadi tertentu

Anonymous said...

Apa yang berlaku ni adalah petunjuk dari Allah swt keatas UMNO bahawa dalam parti ini sendiri ada penghianat bangsa yang dah beberapa banyak maklumat dijual kepada bangsa chauvanis itu. Sedar2lah wahai pemimpin UMNO. Wahai Pemimpin2 yang tertinggi UMNO jangan suka dengar nasehat talibarut. Kaji dahulu sehalus-halusnya dan siasat dahulu orang2 disekeliling kita yang boleh dipercayai sebelum sesuatu perkara diuruskan. Jangan biar sipenghianat menguasai diri kita. Dan juga jangan biar orang yang suka mengampu untuk kepentingan diri mereka dan keluarga mereka bertualang sesuka hati. Banyak benda yang tidak sampai kepada rakyat. Mereka dan keluarga mereka dah kebas dahulu. Apabila diketahui ramai mereka akan salahkan ketua2 mereka dan sesiapa lagi yang lebih tinggi dan berkuasa. Tetapi telur tembelang itu akan pecah dan bau busuknya merata juga akhirnya.

Anonymous said...

Dyana tetap Melayu Islam.

Tak kan nak undikan pendatang Cinabeng Keristian tu?

adat kamal Gamco said...

Betul..Tu..Be Positive..
Dah BN tak nak Calon Dia ..Party Lain nak Calon Dia ,,Biar lah..Ni Bila Orang calon Dia memebel mebel pula..kata khianat..kata bukan bukan cerita bukan bukan..
Tak kan pasal party nak jadi DErhaka.,Tapi Orang luar yang kecoh dan sibok Nak Laga Laga Kan Anak Dgn Emak..Laga Mak Dgn Party..Ini apa Dia Ni..POSITIVE LAH SIKIT>

Isu Terkini

get this widget here