Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 10 June 2014

Antara @AnwarIbrahim Dengan Jabatan Agama Islam Siapa Yang Berbahaya Sebenarnya

Sungguh terkejut anwar ibrahim membelakangi tanggungjawap yang dipikul oleh seluruh umat yang mengaku islam. Adalah wajib menghindar mana-mana mayat islam dari kebumikan dengan cara agama lain?

Ini merujuk kepada kenyataan media ini:
Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menyelar pasukan penguatkuasa agama Selangor dan Pulau Pinang yang seolah-lah menunjukkan keangkuhan kuasa dalam menangani kes melibatkan mualaf di negeri terbabit.

“Saya kalau perkara ini berterusan ia ada satu sikap, bukan lagi soal menetapkan hukum ataupun melibatkan pengukuhan hukum, (ini) soal keangkuhan kuasa.

"Ini ada petanda yang berbahaya kepada Malaysia, bukan sahaja kepada bukan Islam tetapi kepada orang Islam yang tenang dan tidak mahu dianggap angkuh.

"Janganlah dilihat seperti menghina kaum lain," katanya dalam satu sidang media di Parlimen hari ini.

Beliau berkata demikian merujuk tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) yang menghentikan satu majlis perkahwinan agama mengikut adat Hindu dan menahan pengantin perempuan didakwa penganut Islam, dalam kejadian di Petaling Jaya 1 Jun lalu.

Satu kejadian serupa turut berlaku di Pulau Pinang semalam apabila pasukan Jabatan Agama Islam Pulau Pinang muncul di satu upacara pengebumian seorang wanita Cina dan membawa mayat berkenaan untuk disimpan di sebuah bilik mayat.

Iyalah yang paling patut patut mushkil sekali bila ahli politik yang sisabit bersalah dalam liwat2 bila bercakap soal-soal agama lagi-lagilah berbehaya tahu tak?






No comments:

Isu Terkini

get this widget here