Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 22 November 2014

@AzminAli Undang2 Malaysia Lapuk! Sepatutnya Sahkan Tuduhan Baru Siasatan Dijalankan #RakyatHakimNegara

Hebatnya era kedatangan Azmin Ali dimana pendekatan undang-undang yang sedia ada sudah tidak releven, sudah lapuk untuk diguna pakai di masa sekarang.

Ini terbukti dimana kaedah pendekatan Azmin menghukum Khalid Ibrahim adalah berbeza dari biasa. Kesimpulannya pendekatan sistem "Rakyat Hakim Negara" lebih hebat dan cepat berbanding undang-undang sedia ada.

Lihat bagaimana Azmin perlakukan terhadap Khalid Ibrahim dengan sahkan salah guna kuasa berlaku dan kemudian barulah siasatan dijalankan. 

Ini berbeza dengan amalan biasa sepatutnya orang disyaki dianggap sebagai suspek terlebih dahulu dan dipanggil untuk disoal siasat sebelum dihukum dengan bersalah jika terbukti.

Namun apa yang hendak dihairankan jika selama ini! inilah kaedah PKR menuduh pihak yang dianggap musuh sebelum membuat siasatan atau membawa kes mengikut urutan yang tepat seperti buat aduan atau report terlebih dahulu, dengan memberi bukti dan dibicara di Mahkamah hinggalah keputusan bersalah jika terbukti. Undang-undang Rakyat Hakim Negara la namanya kan!!

2 comments:

Anonymous said...

Aku dah tak kisah dah politik kat MALAYSIA ni , Siapa yg buat salah kat dunia mungkin kau lepas kot ,tengok kat akhirat nanti terror tak kau nak lepaskan diri

Anonymous said...

Sebab ko dah rasa cam mana diperbodohkan oleh PRkann...apa yang nak aku katakan...padan muka ..hahahhaha

Isu Terkini

get this widget here