Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 11 December 2014

Keluhan Sultan Selangor "penat" Dengan Krisis Politik @AnwarIbrahim @AzminAli @DrWanAzizah

Nampaknya Sultan Selangor benar-benar berdukacita dengan kemelut politik Selangor yang berpanjangan tanpa ada tanda-tanda kesudahan.

Sebab itu  Sultan Sharafuddin Idris Shah Menitahkan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali dan pasukannya perlu bekerja lebih keras untuk memberikan khidmat kepada rakyat dan mengekalkan kedudukan negeri ini.
Malah luahan paling ketara "baginda sudah ‘penat’ dengan permainan politik dan mahu melihat hasilnya mulai sekarang"

Ini membuktikan kedudukan PKR yang menerajui Selangor lebih banyak berpolitik dan mengabaikan tanggungjawap mengjaga kebajikan rakyat. 

Sekarang cukup jelas yang Sultan Selangor tidak lagi menyembunyikan perasaan dukanya terhadap krisis Selangor. Tetapi adakah ini telah mengubah cara Azmin Ali dan Wan Azizah yang kedua-duanya masih perang dingin.

Sememangnya kedua-dua mereka tidaklah menunjukan tanda-tanda perbalahan tetapi Wan Azizah sebagai Presiden PKR sepatutnya membendung aktivi serangan dalaman seperti Chegu Bard yang sekarang amat agrasif menentang Azmin Ali yang dilantik melalui jalan berlakang.

Anwar kalau memikirkan soal rakyat, sudah tentu dari awal lagi akan menyekat tindak-tanduk Chegu Bard. tetapi ini tidak berlaku kedua laki bini tersebut sengaja membiarkan Chegu Bard bebas bergerak menghancurkan Azmin ali.

Pertunjukan ini cukup jelas krisis dalaman PKR sekarang belum menunjukan tanda-tanda surut dan apabila Sultan Selangor memberi signal kekecewaan, sepatutnya antara Azmin, Anwar dan Wan Azizah harus sedar mereka telah keterlaluan berpolitik sampai mengabaikan kepentingan rakyat Selangor.

2 comments:

Anonymous said...

Sultan Selangor Penat sebab main Juboh, kan itu lah kerja dia tiap2 hari untuk meramaikan umat................

Anonymous said...

Sultan yang Bangang Sultan di Sembah.Adat lama jangan dilupa, peringatan kepada org2 Melayu Baru.

Isu Terkini

get this widget here