Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 24 January 2015

50 Tahun @LimKitSiang Menjadi Hero Fitnah Lagakan 5 PM Dan Sekarang Misi Ke 6

Hampir 50 tahun ini yang dibangga-banggakan DAP terhadap Lim Kit Siang sebagai Dainasour yang berjaya melaga-lagakan dan memfitnah 5 Perdana Menteri Malaysia dan sekarang masuk misi ke 6.

Malah DAP menjadikan Lim Kit Siang sebagai Hero kerana dari dulu peranannya sebagai memecah belah bangsa melayu bumiputra dan india telah mula menampakan hasil.

Ini dinamakan sumbangan sepanjang hayat Lim Kit Siang terhadap negara yang perlu dibangga-banggakan. Tanpa disedari setengah masyarakat Melayu, Bumiputera dan India. Yang paling teruk adalah masyarkat Melayu yang berpecah 3.

Sekarang Lim Kit Siang sedang berusaha keras untuk melaga-lagakan Dato Sri Najib dengan Tun Dr Mahathir dan Daim. Kononnya TDM sedang menjadikan DS Najib sebagai mangsa ke enam. Ini permaian yang diolah dari masa ke masa untuk memecah belahkan UMNO dan BN.

Apatah situasi sekarang untuk mempergunakan Anwar sudah semakin hambar kerana nasib Anwar bakal ke Sungai Buluh amat cerah sekali. Dan untuk bergantung dengan PAS, sudah diluar kawalan DAP, apabila Haji Hadi sebagai presiden PAS bangkit menjadi seteru kuat kepada DAP.

Apa yang tinggal hanya harapan jika boleh mengubah pendirian Dato Sri Najib mengampuni Anwar sebagaimana pernah berlaku kepada Pak Lah. Melalui melaga-lagakan TDM dan Daim sebagai ancaman kepada DS Najib.

Babak paling menarik tiba-tiba Anwar buka cerita bukti 20 kotak tentang salah laku Daim untuk di dedahkan kepada SPRM, yang sudah 10 tahun lapuk tersimpan dalam stor Anwar.

Semata-mata untuk menjatuhkan Daim dan pertahankan DS Najib. Kalau betul Anwar ada 20 kotak bukti kenapa sekarang baru hendak dibawa ke SPRM? Sedangkan adalah lebih bijak digunakan masa PRU13 dan boleh penuhi impiannya sebagai PM ke 7.

Tetapi bila Kadir Jasin kata Anwar secara tidak sengaja terperangkap, haha memang lawak sesangat sebab Kadir sememangnya sedang menikam menjatuhkan DS Najib dari dulu lagi dan bagaimana boleh percaya bulat cerita karangan penglipulara Kadir Jasin?

Namun bergitu harapan untuk berjaya semakin tipis, apabila melihat DS Najib sedikitpun tidak ambil pusing keatas permainan kotor Lim Kit Siang.

DS Najib bukan orang baru dalam politik, malah zaman Tun Abdul Razak, DS Najib telah menyaksikan sendiri bagaimana jahatnya Lim Kit Siang. Cumanya sekarang nampak hampir sama tetapi bezanya makin ramai askar upahan dan permainan meliputi alam maya, yang dulu hanya sekadar media cetak.

Permainan ini semakin kasar apabila TV3 menjadi sebahagian media mengembangkan isu ini supaya lebih besar. Ini mendapat sentuhan Saiful Bukhari yang kononnya ada dalang tali barut Anwar menyusup masuk. Sejauh mana kebenarannya sukar untuk dikata iya atau tidak.

Yang paling penting sekarang bagaimana akar umbi UMNO mampu berdiri teguh di belakang DS Najib. Memandangkan dalam UMNO sendiri ada talibarut yang berani terang-terang menikam DS Najib.

Dalam masa yang sama memerangi Tun Dr Mahathir bukanlah satu langkah bijak malah lebih merumitkan keadaan. Disini cabaran besar DS Najib meneraju UMNO BN tanpa tergugat dengan ganguan luar yang boleh diabaikan asalkan matlamat membantu rakyat tercapai dengan tepat.

Rasanya kita tidak perlu risau permainan ini kotor jika akar umbi boleh berdiri teguh bersama DS Najib dalam cabaran politik sebergini. Yang paling penting jangan lepaskan Anwar kerana dia adalah ibarat anjing tersepit telah dibuktikan pada zaman Pak Lah.

Pakatan Rakyat sudah semakin goyah jika Anwar dipenjara dan Haji Hadi menjadi semakin ganas memerangi DAP. Tanpa PKR dan PAS, DAP ibarat rumah tidak cukup tiang.

No comments:

Isu Terkini

get this widget here