Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 10 February 2015

Video- Panas Adun PKR Ditangkap & Penyokong Mengamuk #Liwat2 #LiwatTetapLiwat

Hari ini hari yang paling ceria di Malaysia tetapi hari kegelapan buat Anwar yang semakin hilang akal termasuk dengan pengikutnya



Itulah yang sedang dilakukan oleh berberapa penyokong hingga menyebabkan polis terpaksa bertindak.

Bergitu juga Tan Kar Hing (Simpang Pulai) ditahan di belakang kawasan mahkamah kira-kira 3.15.





Anwar semakin hilang akal dengan mula mecari 
pasal dengan menyalahkan kehakiman negara. Ini menunjukan Anwar cuba gunakan cara lama dengan harapan rakyat bangkit memberontak


"Yang arif boleh mengharumkan nama (dalam keputusan ini). Tetapi yang arif tetap memilih menyebelahi kegelapan," tambahnya, mendorong hakim mendesaknya agar berhenti.



Lima hakim yang mendengar rayuan itu meninggalkan tempat duduk mereka sewaktu Anwar membangkitkan konspirasi politik, termasuk mendakwa mereka "tunduk pada tuan politik" mereka.

Datuk Seri Anwar Ibrahim dilihat memeluk isterinya Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail sebaik sahaja beliau didapati bersalah oleh Mahkamah Persekutuan hari ini kerana kesalahan meliwat bekas pembantunya.

Anwar juga kelihatan memeluk anggota keluarga yang lain selepas keputusan itu dibacakan Ketua Hakim Negara Tun Arifin Zakaria yang mengetuai panel lima hakim yang mendengar rayuan Anwar dalam kes itu.

“Remember what I told you, you must go to school (Ingat apa yang Atuk bagi tau, kamu mesti pergi ke sekolah),” kedengaran Anwar berpesan kepada seorang cucunya.

Anwar dan Wan Azizah keluar dari ruang mahkamah pada 12.30 tengah hari sambil menundukkan kepala.

Pada jam 2, Mohd Saiful Bukhari Azlan melalui penuliasan blognya meluahkan perasaannya yang menerima baik keputusan mahkamah itu.





Berbeza dengan Anwar dan keluarganya cuba meraih simpati yang kononnya mereka teraniaya. Dengan harapan rakyat sekali lagi bangkit memberontak.


Umur ayah makin lanjut dan yang menyedihkan kalau dahulu, kami melihat individu yang memayung kami terpenjara, kini, ayah yang sepatutnya kami lindungi juga mungkin dizalimi sekali lagi.

“Tiada anak yang sanggup melalui detik itu,” katanya dipetik portal Malaysian Insider.

Nurul Izzah yang juga naib presiden PKR berkata, kesakitan yang dialaminya bersama keluarga tidak mampu diubati apabila teringatkan pesanan ayahnya untuk tidak mengaku kalah dan meneruskan usaha reformasi negara.
“Pesanan utamanya adalah supaya kami bersedia dengan sebarang kemungkinan. Pesanan jua buat kami meneruskan perjuangan, jangan pasrah tetapi terus dengan usaha menuntut reformasi di Malaysia.

“Sudah 16 tahun berlalu, maka anak-anak sudah patut lebih arif dengan perjuangan menuntut keadilan,” katanya.

Bagi Nurul Izzah, walaupun kesedihan pernah melanda keluarganya, namun detik terindah untuk bersama buat kali terakhir tidak akan dilepaskan.

“Sebenarnya, masa kami bersama ayah penuh dengan bibit-bibit gembira dan mesra. Kelucuan, karisma, ketabahan, sindiran manja ayah, sebenarnya menjadi sumber keceriaan bukan sahaja buat mama, anak-anak tetapi jua cucu-cucu yang bertandang di Bukit Segambut,” katanya, merujuk rumah keluarga di Kuala Lumpur.

“Justeru, pahit dan luka buat kali kedua ini menerusi fitnah lemparan tidak terubat; hanya kami mampu menyandarkan harapan kepada jati diri kebenaran dan peninggalan nilai keadilan oleh ayah.”
Nurul Izzah berkata walaupun berdepan dengan hukuman penjara, beliau yakin ayahnya akan dibebaskan hari ini berdasarkan hujah pihak pembelaan.

“Sebenarnya harapan kami agak menggunung memandangkan dari segi undang-undang, khususnya penghujahan peguambela Ramkarpal Singh, Gobind Singh Deo, Sangeet dan tentunya Datuk Gopal Sri Ram.

“Tentu pembebasan ayah itu pasti,” katanya Peguam Saiful, Zambri Idrus memberitahu pemberita bahawa Mohd Saiful yang tidak hadir di mahkamah, telah memaklumkan perkara itu kepadanya melalui perbualan telefon.

Anwar juga telah bertindak mempergunakan media antara bangsa untuk menyebarkan dakyah kononnya dirinya teraniaya.




Dalam masa yang sama banyak ahli Pakatan Rakyat telah mula mengeluarkan pelbagai ucapan berbaur hasutan yang sedang diperhatikan oleh PDRM dibawah akta hasutan
















3 comments:

Anonymous said...

Dari sebuah ceruk, perangai macam beruk;
Dahi pun dah berkerut, tapi masih mengarut;
Mimpi nak jadi PM, amok nak jadi PM!

Oh Banduan VIP, pi sana dan pi sini;
Konon baik dengan bini, jual Penang kat DAP;
Yang Islam kena buli, yang melayu jadi kuli.

Meski pun kau pidato, namun orang pun tahu;
Siapa yang kau dah taroh, video tak boleh tipu;
Lagu mu lagu sedih, Azizah tak datang;
Tapi Ahmoi yang kangkang, jam OMEGA pun hilang.

Oh Banduan VIP, pi sana dan pi sini;
Konon baik dengan bini, jual Penang kat DAP;
Yang Islam kena buli, yang melayu jadi kuli.

Meski pun kau pidato, namun orang pun tahu;
Siapa yang kau dah taroh, video tak boleh tipu;
Lagu mu lagu sedih, Azizah tak datang;
Tapi Ahmoi yang kangkang, jam OMEGA pun hilang.

Anonymous said...

Patut manusia lahanat ni kena tambah jadi 25 tahun..dah menjuburi buntot jantan..siap suruh penyokong bangang sembahyang hajat lagi..ingat tuhan nak makbulkan ke hajat peliwat yg terang terang melakukan perbuatan yg dikutuk ALLAH..pikir pikir lah wahai para penyokong PKR.

Anonymous said...

DSAI ,
Alangkah indahnya jika kebebasan sementara yang Allah kurniakan selama ini , sebaik keluar dari penjara Sungai Buluh beberapa tahun yang lalu , digunakan sepenuhnya untuk bermuhasabah dan bertaubat kepada Allah Jalla Wa Ala.

Alangkah baiknya sekiranya waktu2 berharga tersebut DS memenuhi saf2 masjid bagi menghadiri solat lima waktu secara berjamaah .

Alangkah baiknya kesempatan yang ada DS gunakan untuk bermunajat kepada Allah agar diberi kekuatan untuk membimbing keluarga dan diri sendiri ke jalan yang diredhai.

Alangkah baiknya sekiranya waktu tersebut digunakan untuk mensyukuri nikmat Allah kerana diberi peluang yang kedua bagi menikmati hidup yang bahagia disamping keluarga tercinta.

Alangkah baiknya dengan sisa waktu yang Allah kurniakan dulu DS gunakan untuk membantu Ulamak2 yang ikhlas dalam PAS dan UMNO untuk memperkuatkan Islam dan umat Islam di bumi bertuah ini .

Namun malangnya , DS memilih jalan yang lain . Peluang kedua kurniaan Allah di sia-siakan .

Namun Allah masih sayangkan DS .
Selagi nyawa belum sampai ke halqum , pintu taubat untuk kita masih terbuka. Hukuman dunia tidak seperit hukuman akhirat . Sebanyak mana pun dosa kita , Allah tetap maha pengampun. Bersegeralah kepada keredhaan Allah yang maha pengampun dan bukannya kepada para pengampu .

DS salah atau tidak , berdosa atau tidak , hanya Allah dan DS sendiri yang mengetahuinya . Tidak ada orang yang akan menanggung dosa kita melainkan diri kita sendiri .

Jika kita dapat menjadi Perdana Menteri sekalipun , itu hanyalah kejayaan dan kemenangan yang sementara . Tidak ada dalam sejarah manusia ada pemimpin yang dapat menjadi PM buat selama-lamanya .

Oleh itu DS , gunakan sebaik mungkin waktu yang ada untuk kembali bermuhasabah dan kembali kepada Allah dan rebutlah peluang keampunan darinya . Jika seluruh dunia mencemuh dan menghina kita lantaran dosa-dosa kita , namun tiada siapa yang dapat menghalang kita dari menikmati syurga yang seluas langit bumi sekiranya Allah mengampunkan kita .

Saya berpesan pada diri saya sendiri , kepada DS dan keluarga dan kepada semua pembaca , bahagia atau celaka , adalah pilihan kita .

Wassalam .

Isu Terkini

get this widget here